• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20xe in een c coupe

Ik heb aan de linker kant een omega steun met omega rubber, en aan de rechterkant een 1.8s steun met 1600 kadett rubber. Ligt perfect, en nog recht ook. (sommigen vinden recht net niet perfect, maar ik wel, voor het gezicht;))

of de motor recht of schuin moet is afhankelijk van je carterpan en aanzuigbuis.

het oog zou er eigenlijk niets van mogen zeggen ;)

met een 18s pan heb je een vlakke bodem, en komt je blok recht te staan.

dit komt omdat de aanzuigbuis dan ook recht staat.

met een fwd pan en aanzuigbuis moet je het blok wat kantelen, zodat de pan en aanzuigbuis recht komen te liggen.

althans, dat zijn mijn ervaringen met ohc in een rwd zover.

je ziet het goed aan de pan zelf, bij een fwd loopt die veel schuiner. dit heeft natuurlijk ook effect op je pook en pookgat, maar is altijd wat op te verzinnen.

[rquote=1915908&tid=146468&author=prayer]of de motor recht of schuin moet is afhankelijk van je carterpan en aanzuigbuis.

met een fwd pan en aanzuigbuis moet je het blok wat kantelen, zodat de pan en aanzuigbuis recht komen te liggen.

je ziet het goed aan de pan zelf, bij een fwd loopt die veel schuiner. dit heeft natuurlijk ook effect op je pook en pookgat, maar is altijd wat op te verzinnen.[/rquote]

nou mijn blok licht er recht in en heb nergens last van ook niet van een pook wat niet goed zit tevens is mijne een 1200 geweest schakel en een 18s bak past 100%

Ik heb aan de linker kant een omega steun met omega rubber, en aan de rechterkant een 1.8s steun met 1600 kadett rubber. Ligt perfect, en nog recht ook. (sommigen vinden recht net niet perfect, maar ik wel, voor het gezicht;))

bedankt voor de reacties allemaal

ik kan er weer mee verder en ga donderdag mijn c20xe ophalen.

Tunnel van mijn cqp is van een automaat dus al groot.

De radiateur zit al naar voren en het gat voor de computer zit er ook al in heeft al eens een 20cih ingelegen

Las ergens op dit forum dat ze het wel met manta 1.8 s steunen.Maar ga het gewoon proberen en de ontsteking naar voren verplaatsen is dat een optie en met welk tandwiel heb ik dan nodig??

gr

of de motor recht of schuin moet is afhankelijk van je carterpan en aanzuigbuis.

je ziet het goed aan de pan zelf, bij een fwd loopt die veel schuiner. dit heeft natuurlijk ook effect op je pook en pookgat, maar is altijd wat op te verzinnen.

[rquote=1915908&tid=146468&author=prayer]of de motor recht of schuin moet is afhankelijk van je carterpan en aanzuigbuis.

je ziet het goed aan de pan zelf, bij een fwd loopt die veel schuiner. dit heeft natuurlijk ook effect op je pook en pookgat, maar is altijd wat op te verzinnen.[/rquote]

nou mijn blok licht er recht in en heb nergens last van ook niet van een pook wat niet goed zit tevens is mijne een 1200 geweest schakel en een 18s bak past 100%

je hoeft geen 18s onsteking er op tezeten als je dat niet wild je kan ook het ombouwen en dan kan je verdeler en rotor voor op de dis riem kap

als je hier meer over wild weeten hoor ik het wel heb daar ook foto.s van

bedankt voor de reacties allemaal

ik kan er weer mee verder en ga donderdag mijn c20xe ophalen.

Tunnel van mijn cqp is van een automaat dus al groot.

De radiateur zit al naar voren en het gat voor de computer zit er ook al in heeft al eens een 20cih ingelegen

Las ergens op dit forum dat ze het wel met manta 1.8 s steunen.Maar ga het gewoon proberen en de ontsteking naar voren verplaatsen is dat een optie en met welk tandwiel heb ik dan nodig??

gr

Hier wil ik heel graag meer van weten

want wil me kachel eigenlijk wel behouden en ben al op het internet aan het zoeken maar kan niet echt goede foto's vinden

Alvast bedankt 16v kadett c

je kan me ze ook mailen stuur me anders een u2u krijg het email adres

je hoeft geen 18s onsteking er op tezeten als je dat niet wild je kan ook het ombouwen en dan kan je verdeler en rotor voor op de dis riem kap

als je hier meer over wild weeten hoor ik het wel heb daar ook foto.s van

Hier wil ik heel graag meer van weten

want wil me kachel eigenlijk wel behouden en ben al op het internet aan het zoeken maar kan niet echt goede foto's vinden

Alvast bedankt 16v kadett c

je kan me ze ook mailen stuur me anders een u2u krijg het email adres

Terug
Naar boven