• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20XE met 'betere' oliepomp?

Vinci

Woont hier bijna
Allerlei verhalen en geruchten luiden dat de Z20LET oliepomp veeeel beter is voor een C20XE/C20LET. Er zijn wel wat aanpassingen nodig, zoals de carter pan gaatjes op M8 opboren, de aanzuigbuis aanpassen en mogelijk ook de plunjer(?) Andere kruk as keerring.:vertag

Een X20XEV pomp schijnt wel er zo 1 op 1 op te passen, zonder enige aanpassing.:hmmz

De tandwielen, daar schijnt het verschil in te zitten... Voor een 20XE bestaan ook race oliepomp tandwielen van staal die sterker zijn, maar die zijn er prijzig...:cry

Kan iemand hier er iets meer over vertellen wat nou wijsheid is, ben op zoek naar iets wat degelijk is... En weet iemand welke tandwielen er in de X20XEV pomp zitten? :wors

Z20LET pomp:

2745785126_9d376c6960_o.jpg

C20XE/C20LET pomp:

2744948581_8f7823459d_o.jpg

Ik heb vorige week zo'n LET pomp besteld.

Het enige wat je moet doen is de gaatjes van de carterpan, incl. de pakking opboren.

De rest is plug and play.

Ohja, er zitten 2 keerringen bij die pomp. In de pomp zelf zit er een met een klein gat, die wat erbij zit heeft een groter gat.

Bij mij heb ik die ook even om moeten zetten.

Voor de rest is het gewoon monteren en klaar!:thumbup

Ik heb een XEV pomp.....das ook 2x m8 door je carterpan...en een ander keerinkje.

Te gebruiken met de originele aanzuigbuis en bij mij zat er al een keering in. (nieuwe pomp gekocht toen)

Bedankt voor de reacties mannen! :wors

Die Duparts kit is vast heeeeel goed, voor die prijs!:o

:hmmz;)

Hey Fearless, heb je toevallig ook gekeken wat voor tandwielen er in zaten? Ik ben erg benieuwd of die lijken op de org. XE of dat het meer lijkt op de Z20LET pomp tandwielen....

@ GSI racer: Op de foto's die ik heb gezien is de aansluiting van de aanzuigbuis op de pomp toch flink anders. Of heb jij het over een C20LET pomp? De Z20LET pomp heeft in elk geval een veel groter ovaal gat....en onder een andere hoek enzo....

origineel gepost door youri_corsa_gsi

Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pomp

Ik kan een originele X20XEV pomp kopen nieuw voor net effe meer dan 100 euro...king:

De xev pomp die ik kocht koste me 150 euro en een flink stuk rijden. (moest met spoed een pomp hebben)

Als ik me niet vergis was die inwendig ook gewoon het zelfde als de Xe pomp.

We hadden ze naast elkaar gehouden om geen miskoop te doen.

Originally posted by Vinci

Bedankt voor de reacties mannen! :wors

Die Duparts kit is vast heeeeel goed, voor die prijs!:o

:hmmz;)

Hoezo, dealer is nog veel duurder...

Dit is orgineel NIEUW SPUL. Geen Immitatie rotzooi

Ik heb die ook van Duparts besteld.

Er staat wel oliepompkit 20XE/C20XE bij, maar het is toch echt wel een pomp van een Z20LET.

Geen probleem overigens.

@SW16V:

Het enige wat je moet doen is de gaten van de carterpan opboren naar 8mm. (alleen die waar de oliepomp mee vast zit uiteraard)

Voor de rest is het gewoon plug and play

origineel gepost door Fearless

De xev pomp die ik kocht koste me 150 euro en een flink stuk rijden. (moest met spoed een pomp hebben)

Als ik me niet vergis was die inwendig ook gewoon het zelfde als de Xe pomp.

We hadden ze naast elkaar gehouden om geen miskoop te doen.

Ja, ok, maar een Z20LET pomp is als je het niet openschroeft optisch ook identiek...

origineel gepost door corsaboy

Hoezo, dealer is nog veel duurder...

Dit is orgineel NIEUW SPUL. Geen Immitatie rotzooi

Ja, heb je gelijk in hoor, maar die XEV pomp die ik kan kopen is ook nieuw en origineel en toch minder dan een derde van die prijs....

origineel gepost door GSI Racer

Er staat wel oliepompkit 20XE/C20XE bij, maar het is toch echt wel een pomp van een Z20LET.

Geen probleem overigens.

@SW16V:

Het enige wat je moet doen is de gaten van de carterpan opboren naar 8mm. (alleen die waar de oliepomp mee vast zit uiteraard)

Voor de rest is het gewoon plug and play

Ok, ja een Z20LET pomp schijnt wel het beste te zijn. En zo te zien heeft Duparts er een aangepaste aanzuigbuis voor geregeld, want die schijnt origineel niet in een C20XE/LET te passen..

XEV pompen schijnen trouwens in beide varianten te bestaan wat betreft M6/M8 in de carterpan... Tandwielen ben ik nog steeds niet achter...

Ik kocht mijne via marktplaats bij een opeldealer boven in het land. Is dan ook een origineel Gm product.

Als ik dit zo lees dan heb ik geluk gehad met mijn pompje voor 150.

origineel gepost door GSI Racer

nog even een aanvulling:

Wat je bij Duparts besteld is allemaal orgineel GM, geen made in China troep:thumbup

Ja, dat weet ik, dat zei corsaboy ook al, maar bij Vauxhall-car-parts.com verkopen ze ook origineel. En zo niet, dan staat het er ook bij....

Alleen gezien de prijzen moeten het wel restpartijen zijn of iets dergelijks, of B-keus? Geen idee, maar die pomp vind ik wel een erg aantrekkelijke deal. :vertag

Nogmaals geen sneer naar Duparts, prima tent, maar de keus lijkt me begrijpelijk...:angel

Kijk hier bijvoorbeeld, als het om een aftermarket part gaat staat het er duidelijk bij:

Maar bij verreweg de meeste onderdelen staat duidelijk 'NEW' en 'VAUXHALL'.... en kun je dus ook zoeken op het GM nummer:

En zie je ook op foto's verpakkingen met GM en op onderdelen duidelijk GM staan...

Dus ZEKER GEEN IMMITATIE ROTZOOI lijkt mij....

Originally posted by GSI Racer

nog even een aanvulling:

Wat je bij Duparts besteld is allemaal orgineel GM, geen made in China troep:thumbup

idd :wors

Originally posted by GSI Racer

nog even een aanvulling:

idd :wors

Ja ok, punt gemaakt jongens...-offtopic

;)

Nogmaals bij die toko waar die pomp voor 87 pond ligt is volgens mij ook alles ook origineel tenzij anders vermeld... Zie overal opel nummers op staan en GM logo's of Vauxhall logo's...

93156954_2.jpg

6696899_2.jpg

2866445_2.jpg

90054000_2.jpg

90140760N_2.jpg

90144767_2.jpg

90166390_2.jpg

90182451_2.jpg

Maar goed, laten we een beetje bij de leest blijven. -offtopicHeb nu al medelijden met degene die straks een oliepomp zoekt voor zijn/haar C20XE en hier allemaal doorheen moet ploeteren om de informatie te krijgen waar hij/zij naar zoekt.....:angel

hoezo je wilt een betere pomp voor je motor..

Dan wil je toch gewoon net spul....

en geen rotzooi waardoor het blok in puin lopt..

Heb hier een onderblok staan met schade door een defecte pomp..

Kan je wel foto's maken om te zien wat er gebeurt met een slechte pomp...

87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk....

of er moet er 1tje liggen uit een rest partij

dat zijn geen normale verkoop prijzen..

heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay...

87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk....

of er moet er 1tje liggen uit een rest partij

dat zijn geen normale verkoop prijzen..

heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay...

Lijkt me inderdaad een restpartij, zoals alle onderdelen in die webwinkel... Ik had al eens gehoord dat ze in Engeland goedkoper waren, maar dit slaat inderdaad werkelijk alles!

En tja wat betreft het 'betere' aan de pomp, dat weet ik zeker voor de Z20LET pomp, die Duparts voor de prijs verkoopt van een halve Kadett, maar niet voor die pomp van 87 pond... Maar lijkt me dat er ook niet veel mee mis is, is altijd beter dan de pomp die er nu al 20 jaar op zit...

:jerry

Punt is dat mijn blok nu olie lekt op de oliepomp pakking en de krukas keerring, dus het moet toch allemaal los. Zat gewoon te overwegen gelijk zo'n nieuwe pomp er op te zetten als het toch zo betaalbaar is....:angel

Ok, ik heb net de pomp gekocht, ik laat wel wat plaatjes zien als hij aangekomen is...:thumbup

Terug
Naar boven