• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C20XE met F15

Mr. Bone

Post weinig
Ik heb een c20ne in me Corsa B daily met een plat vliegwiel en een x14xe koppeling. Ik kocht die NE met dit vliegwiel erop en een f13 bak. Waar dit vliegwiel afkomt weet ik niet. Ik kreeg er ook een vliegwiel bij van een kadett 1.6d, deze heb ook een naafgat van 39mm en past dus op een ook op een NE krukas alleen is dit een kom vliegwiel. Omdat de x14xe die er uit kwam een plat vliegwiel had met een nieuwe koppeling heb ik gekozen voor het platte vliegwiel icm mijn f15 die ook achter de x14xe zat. Dus alleen een andere dissteun en klaar. Eigen assen, naven enz enz. Maar nu wil ik overstappen naar een XE, een XE heeft ook een krukas van 39mm alleen is dit 8 gaats ipv 6 gaats bij een NE. Dus wil ik mijn vliegwiel laten omboren naar 8 gaats, ik vraag me alleen af of deze koppeling het gaat houden achter een XE. Ik heb achter me NE nergens last van qua slip. Is er iemand die ook met deze combi achter een XE rijdt en dus kan bevestigen of deze koppeling het aan kan.

Oftewel, houdt een x14xe 200mm koppeling het achter een XE zonder slip?

Terug
Naar boven