• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c24ne koelingsprobleem nw probleem 24-5

vluggejaapie

Post weinig
Hallo,

Ik heb een c24ne in mn kadett liggen (zo gekocht 2mnd geleden).

Nu gaf de vorige eigenaar al aan dat de thermostaat vervangen moest worden. Echter ondervond ik niet direct problemen, na een week of 2 dus wel.

Kokende motor. Elke keer bij het starten van de auto, gaat de tempmeter eerst volledig naar het rood, en vervolgens terug (thermostaat open) naar het midden. Dit is niet ideaal, dus er kan beter een 82gr thermostaat in ipv de 92 die er nu inzit.

De meegeleverde nieuwe thermostaat heb ik er ingezet om te kijken of deze het misschien beter doet (ook een 92), ook deze gaat vrijwel geheel naar het rood en weer netjes terug naar het midden.

Nu ging ik vrijdagmiddag uit mn werk naar huis en bleef de wijzer in het rood, ik heb direct de afrit gepakt maar dit was al te laat. Olie stond zowat te koken, geen power meer, tikkend blok. ANWB op de brug, bijvullen met kokend water, af laten koelen, thermostaat er uit, weer bijvullen, stationair weer wat verder af laten koelen, tot de wijzer weer richting het blauw ging. Ik dacht nu is de boel naar de klote, maar gelukkig door het goede werk van de ANWB monteur (ckadett jeugdliefde) heeft het blok het aardig overleefd.

Er zit nu geen thermostaat meer in, maar dit is natuurlijk ook absoluut niet goed. Ik rij er dus niet meer mee sinds zaterdag (heb nog een daily corsaA).

Vraag / Probleem

Ik heb het idee dat de thermostaat is blijven hangen vrijdag, ik heb het idee dat deze thermostaat niet is bedoeld voor het thermostaathuis die op mijn kadett zit. Ik heb het idee dat er een enkelvoudige thermostaat in moet (niet met die ondervleugel/klep). En een 82gr is ook niet gek.

Kan iemand mij zeggen van wat voor blok dit thermostaathuis afkomt? en of mijn vermoedens betreffende de 2e klep / bypassklep kloppen?

Hier wat fotos van mijn thermostaathuis etc.

2yy9qbt.jpg

2zp868p.jpg

ifwt95.jpg

23w4m1d.jpg

14muddh.jpg

Terug
Naar boven