• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c24ne revisie

vluggejaapie

Post weinig
Beste Mensen,

Ik ben tot het besluit gekomen mijn 2.4 te laten reviseren.

Echter omdat toch heel het blok en bak de auto uitgaan wil ik het gelijk goed doen, ik ben daarom op zoek naar tips en ideeen.

Een aantal zaken die ik al heb klaarliggen:

-Goed lopende c24ne

-2.4 kop, met koperen klepgeleiders, dubbele klepveren, mechanische stoters, etc.

-Enem b10 nokkenstok, 312/107/12,15/4,3 verstelbaar nokkenastandwiel

-Nieuwe ketting, slotje en spanner

-gereviseerde 45mm dellorto's, risse spruitstukken, thermostaathuis, kelken, filters, gasmechaniek, hitteschild, de hele bende.

-Omega UK pistons, 1e overmaat

-Nw koppeling, drukgroep etc.

Nu mijn vragen:

1- Ik heb de mogelijkheid om gewoon met de originele c24ne drijfstangen te gaan rijden, maar heb ook een set c30se stangen tot mijn beschikking. Ik lees hier en daar dat deze sterker zouden zijn, en dezelfde afmetingen hebben. Echter, lees ik dat deze geen ölspritsbohrung??? hebben.

Wat is dat precies, en wat zijn de gevolgen? Moeten er dan meer zaken worden aangepast? Of kan ik beter m'n originele drijfstangen gebruiken, alles wordt toch gebalanceerd.

2- Is het het geld waard om m'n kop te laten flowen? wat kost zoiets, levert het veel op? Gezien het feit dat ik met carbs en een pittige nok ga rijden en alles gaat nu immers toch uit elkaar.

3- Vliegwiel... Ik rij met een r25 bak, en vliegwiel van een meter. Is het aan te raden een lichter vliegwiel aan te schaffen, en zo ja hoe licht? De auto wordt voor straat en zo nu en dan een trackday. Puur hobby/speelgoed.

4- Zoals dus aangegeven, alles gaat los en open, wat zijn nog meer dingen die ik gelijk kan aanpassen of laten doen, wat de moeite waard is.

Alvast bedankt...

Terug
Naar boven