• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

calibra 30l 24v

baboe

Post weleens wat
hoi efe vraagje een 30l 24 v inbouwen bij een opel calibra geef dat veel problemen op ? iemand al eens gedaan ? gr baboe

ik ben er toevallig nu mee bezig,alleen laat lk heb blok eerst reviseren,maar zover ik van iedereen hoor moet het geen problemen opleveren

ik ben er toevallig nu mee bezig,alleen laat lk heb blok eerst reviseren,maar zover ik van iedereen hoor moet het geen problemen opleveren

Calibrainpower hier op het forum heeft ook een 3 liter in zn Calibra hangen. Hij staat vast open voor eventuele vragen ;)

Groetjes Ram

Calibrainpower hier op het forum heeft ook een 3 liter in zn Calibra hangen. Hij staat vast open voor eventuele vragen ;)

Groetjes Ram

er zit nu een 20 l 16 v in ecco motor auto is tog geschorst dus hep alle tijdt om er wat aan te doen ben best wel handig in sleutelen alleen weet nog niet hoe ik moet beginnen hep een paar optie,s om een omega te kopen dat lijk me het verstandigst gr baboe

er zit nu een 20 l 16 v in ecco motor auto is tog geschorst dus hep alle tijdt om er wat aan te doen ben best wel handig in sleutelen alleen weet nog niet hoe ik moet beginnen hep een paar optie,s om een omega te kopen dat lijk me het verstandigst gr baboe

alles is plug en play, je zal alleen berg onderdelen moeten hebben om van 16v naar 3.0 te gaan.

zoiezo een x30 blok. dus onderblok en koppen

een 2.5 donorblok. ( of een carter, complete inlaat, kabelboom, ecu, motorsteunen)

je kan e.v. op de f20 blijven rijden maar zou i.v.m stevigheid kiezen voor een f25 uit een v6. (of hem gewoon niet aftrappen, dit vind f20 niet leuk ;) )

onder de motorkap moet er t een en ander omgelegd worden. (koeltank zit ergens anders)

alles is plug en play, je zal alleen berg onderdelen moeten hebben om van 16v naar 3.0 te gaan.

zoiezo een x30 blok. dus onderblok en koppen

een 2.5 donorblok. ( of een carter, complete inlaat, kabelboom, ecu, motorsteunen)

je kan e.v. op de f20 blijven rijden maar zou i.v.m stevigheid kiezen voor een f25 uit een v6. (of hem gewoon niet aftrappen, dit vind f20 niet leuk ;) )

onder de motorkap moet er t een en ander omgelegd worden. (koeltank zit ergens anders)

je hebt inderdaad een blok nodig uit een calibra, de motorsteunen hiervan passen (als het goed is) rechtstreeks op het frame. enigste is dat als je met f20 gaat rijden je of een pasplaat tussen de motor en bak moet leggen of de rechter motorsteun een paar cm op moet vullen en het tussenlager van de aandrijfas moet aanpassen. dit omdat v6 een paar cm korter is dan de 2l.

ik ga over een maand of 2 mijn 3.0. v6 in mijn 4x4 calli hangen. als je dit afwacht kan ik je alle details erover vertellen

Terug
Naar boven