• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra als eerste auto afkomstig van de eerste eigenaresse.

Ik zal me ook eerst even voorstellen, voordat ik op dit forum enkele vragen ga stellen.

Ik ben 52 jaar, woon in het midden van het land, en ben liefhebber van Youngtimers en Klassiekers (heb er 3, van een andere merk.....). In de afgelopen weken heb ik samen met mijn zoon (20) gekeken naar een eerste auto voor hem. Uiteindelijk kwamen we bij een schitterende Opel Calibra uit. Opel is na mijn favoriete merk met de ster absoluut een merk waar ik een warm hart voor hem. Mijn vader heeft bijna zijn hele leven Opel gereden (Kadett en Rekord). Ik ben erin groot geworden

Reden dat ik me hier meld is dat in deze fase ik degene ben die me voornamelijk bezig houdt met zoeken naar onderdelen, tips voor onderhoud, e.d. (vanwege mijn eigen ervaring met andere oudere auto's). En dus ook op dit forum uitkom.

De Calibra die mijn zoon uiteindelijk gekocht heeft is een 100% originele 2,0i uit 1992 met werkelijk bijna alle opties die je af fabriek kon bestellen (alleen fabrieksalarm, schuifdak en autotelefoon ontbreken).

De auto komt van de 1e eigenaresse af (geboren 1940, concertvioliste) en heeft in die 22 jaar slechts (aantoonbaar) 92.700 kilometer gereden, is altijd in onderhoud geweest bij de Opel dealer in Hilversum, af en toe een APK bij Autocentrum Hilversum. Kleur is Spectralblau. Auto is zo goed als roestvrij, keihard. Alleen de lak heeft hier en daar de nodige gebruikssporen.

De uitrusting van deze auto bestaat uit:

Lak Metallic of Mineraaleffect

Lederen bekleding, stuurwiel, pook, incl. Stoelverwarming

22-6 Automatische 4-versnellingsbak / 3 programma's

46-5 Airconditioning

47-4 Koplampsproeiers

51-2 Boordcomputer

51-3 Opel Check-Control-System

52-2 In hoogte verstelbaar stuurwiel

54-5 Electrisch bedienbare portierruiten

56-2 Mistlampen voorzijde

58-5 Centrale vergrendeling (incl. Tankdop)

60-3 Stoelverwarming

60-4 Hoogteverstelling bijrijdersstoel

60-7 Volwaardig reservewiel ipv thuiskomer

63-H 5-spaaks lichtmetalen velgen

69-6 Cassettebox

Oh ja, de auto blijft 100% origineel. Er zijn te weinig originele Calibra's over. Veel kilometers zal de auto niet maken. Mijn zoon loopt naar zijn werk. Enkel in het weekend af en toe... Dat maakt de auto op termijn alleen maar zeldzamer.

Terug
Naar boven