• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Camber ascona

cuupi

Post weinig
Hoe kun je het beste je camber gaan verstellen bij ascona/manta. Ik heb de gaten in de bovenstedraagarm al aangepast maar nu komt de fusekogel tegen de schokdemper aan en heb nu nog maar 1.6gr camber. Zijn er nog meer mogelijk heden.

huh maar hoe om moet je ze dan zetten voor een betere bochtenstabiliteit heb je er mischien een plaatje van?

origineel gepost door mauscona

welke aanpassing heb je gedaan bij de bovenste armen:hmmz

en inderdaad, de fusee kogels omdraaien geeft meer negatieve camber, betere bochtstabiliteit.

Heb van de orginele gaten sleufgaten gemaakt maar kan niet verder naar binnen. De kogel komt tegen de schokdemper aan, moet denk eigen draagarmen gaan maken

ik heb ze namelijk eraf gehaald zonder te kijken hoe om te zaten

maar weet dus nu dat het hart van de kogel meer naar binnen moet:)

vergeet dan niet je voorwielen weer uit te lijnen als je de bovenste fusekogel naar binnen zet krijg je uitspoor

Hier nog verder meegegaan?

Ik ben er nu ook mee bezig en ben mijn bovenste draagarm aan het verbouwen.

Terug
Naar boven