• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Carterpan pakking

blokje loshalen, en zo ver mogelijk probern te liften..

tis wel martelen.. maar.. t kan....

(echt martelen)

Heb ik laatst ook gedaan maar is echt niet aan te raden... heeft me denk anderhalf uur gekost en een hoop gevloek. Blok gewoon laten zitten, en als je de carterpan helemaal los hebt, heb je een centimeter of 3 a 4 speling, is net genoeg om de pakking ertussen te krijgen.

(Had dan wel een rubberen carterpan pakking gekocht)

Moeilijk doen, terwijl het zo eenvoudig is. ;)

Motor/carterpan rand ontvetten, en dan met siliconenkit de zaak afkitten.

Het is wel een BEUN reparatie, maar dan ben je er ff snel van die olie vlekken af. :thumb

:jerry :jerry

lekken vaak op de hoek van de rondingen.. op de hoek..?? ja, daar waar het overgaat op

de ouwe kurken pakking. oftewel op het platte vlak van het onderblok.

een dotje vloeibare kit is hier wel bittere noodzaak. maar niet TE veel.

Heb enkel maandsg vrij maar goed eerst schuur verder op ruimen maar effe wat zooi op mp zetten das voor mijn eigen

heb je dinsdag en woensdag geen vrij?? dan mag ik bij huis blijven.

mijn vrije maandag is me alweer door de neus geboord door een collega installateurt :swear

hopen dat we dan donderdag en vrijdag bij huis mogen blijven... anders ... anders komt het niet goed hier in de krim... @dikke rotzooi

Terug
Naar boven