• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Casco GSI voor 300 euro....

Zo echt wel jammer, mooie 5 deurs GSI, maar ja, we hebben het de politiek te danken. Ding is import en een bedrijfsleider van een garage die ik ken heeft al een mailing van de RDW over de nieuwe oldtimer wetten en daruit blijkt alles wat na 2005 is geimporteerd gaat in 2014 gewoon wegenbelasting betalen! Dus ja, succes met je import Mercedes! En deze zal daar denk ik ook wel onder gaan vallen...

@jvv, Ik niet, zou betekenen dat er geen klassiekers meer bijkomen... Om die knakenrijders te weren snap ik 't wel, maar zo worden mensen die een oude amerikaan willen importeren ook effe flink gepakt.

Ben erg benieuwt of je die mailing te pakken kan krijgen Vinci... Want eh, daarmee gaan ze wel weer de andere kant op t.o.v. de EU.

Was toch ook sprake van dat er een aparte soort van "oldtimerkeuring" zou komen voor import oldies?Volgens mij las ik dat hier in een ander forum.

@Vinci wrote:Zo echt wel jammer, mooie 5 deurs GSI, maar ja, we hebben het de politiek te danken. Ding is import en een bedrijfsleider van een garage die ik ken heeft al een mailing van de RDW over de nieuwe oldtimer wetten en daruit blijkt alles wat na 2005 is geimporteerd gaat in 2014 gewoon wegenbelasting betalen! Dus ja, succes met je import Mercedes! En deze zal daar denk ik ook wel onder gaan vallen...

moet niet alles op de politiek schuiven

als deze aanbieder een liefhebber was geweest had hij hem kompleet aangeboden

en niet gesloopt :vertag

enerzijds wel klote als de regeling zo gaat worden,kan ik mooi betalen met mn witte Gasbak,is import 2009.

Dan haal ik wel een andere Ascona,origineel NL en dan mik ik daar mn gastank wel in,ga niet in een modern konijnenhok rijden.

Ja en? is het nog steeds niet de schuld van de politiek

autohandel is sowieso slecht op moment oldie of niet

hij heeft een hele boerderij tot zn beschikking, ruimte zat zou ik zeggen

bij mij had ie onder een zeiltje gegaan en gewacht op iemand die hem compleet wilt :D

Hoho, ik schuif het ook niet zo maar op de politiek. Alleen die zijn zo ongeveer net zo genuanceerd als een houtversnipperaar... Als ze nou gewoon gingen belasten naar ratio van exclusiviteit! Gewoon de meest zeldzame auto betaalt het minst. Die hele oldtimer regeling was er toch om het cultuurgoed niet te laten verdwijnen. Is wel zo rechtvaardig, want voor een zeldzame auto is het veel moeilijker en dus duurder om aan onderdelen te komen!

Die mailing heb ik hem alleen nog van horen zeggen en hij is een echte van van werken met de handen en die zijn niet altijd even briljant met woorden en lezen enzo.... Zal hem eens om een kopie vragen..

ach,het is ja en nee de schuld van de politiek.

Kijk,hij wil de auto kwijt dus hij zet m te koop.

aangezien de politiek steeds maar de regels verandert en er nu nog geen duidelijkheid is over de toekomst komt er dus geen hond op,immers men weet niet of er belasting voor betaald moet gaan worden (naar mijn mening is dat bij een Kadettje nog wel te overzien) en als hij de auto dus snel kwijt wil dan zal ie dus wellicht uit elkaar gaan omdat er voor de delen wel mischien animo is.

Overigens ben ik met trash eens dat (als je de ruimte hebt) de Kadett beter in een hoek neer kan plempen in afwachting van hoe en wat.Maar een echte liefhebber maalt er niet om of er wel of geen MRB betaald moet gaan worden.......zou je zeggen,maar als je zoals ik al 3 oldies hebt,dan tikt het toch wel aan,betaal ook al 900 per jaar voor de Zafira.

Dat is mijn punt ook,als ik straks 265 euro per kwartaal moet gaan betalen om op gas te rijden,dan komt het voor mij sowieso niet meer uit op gas,dus dan beter een andere Ascona halen en daar t gas in,die heb ik dan met een jaar terug verdiend,en het geld wat ik dan uitspaar,daar kan ik dan weer van investeren in de andere 2 Ascona's die amper rijden,om die in topconditie te houden.

@Vinci wrote:Hoho, ik schuif het ook niet zo maar op de politiek. Alleen die zijn zo ongeveer net zo genuanceerd als een houtversnipperaar... Als ze nou gewoon gingen belasten naar ratio van exclusiviteit! Gewoon de meest zeldzame auto betaalt het minst. Die hele oldtimer regeling was er toch om het cultuurgoed niet te laten verdwijnen. Is wel zo rechtvaardig, want voor een zeldzame auto is het veel moeilijker en dus duurder om aan onderdelen te komen!

Die mailing heb ik hem alleen nog van horen zeggen en hij is een echte van van werken met de handen en die zijn niet altijd even briljant met woorden en lezen enzo.... Zal hem eens om een kopie vragen..

ratio van exclusiviteit? dan is het niet te hopen dat autoweek dit gaat bepalen :jerry

wat ze ook beslissen, ons corsa'tje zal er niet door weggaan :D

van mij mogen alle auto's eerst 25 jaar belasting betalen in nl voordat ze wb vrij zijn :thumbup

is de manier om de misbruikers uit te schakelen

helaas dat er dan enkele liefhebbers de dupe van zijn

diep van binnen heeft elke opel oldtimer liefhebber

het liefst een kenteken op de wagen dat net zo oud is als de auto zelf ;)

Exclusiviteit zijn gewoon getallen, gewoon tellen in het kenteken register hoeveel er van zijn....

in verhouding tot andere merken zijn er vrij veel opel oldtimers

vooral uit de jaren 70 en 80, dus lijkt me voor ons geen goed plan :D

Ik zou er wel vrede mee hebben, is een stuk rechtvaardiger in elk geval. En geloof me dat de roestduivel in het oldtimer segment ook van Opels qua getallen weinig overgelaten heeft. Het stimuleert juist de diversiteit, en dat is wat leuk is voor iedereen aan oldtimers. Niet tientallen, wat zeg ik, duizenden stinkhokken van slecht onderhouden knaken mercedessen, maar een met liefde onderhouden oldtimertje...

de meest zeldzame betaalt het minst,tsja,erg leuk,wat is zeldzaam?

een Bugatti van 4 miljoen,een Ferrari Daytona van 1,5 miljoen,of wellicht die ene Rolls Royce of Porsche 959,allemaal kapitale apparaten,maar..........wel exclusief. Goed plan,hoeven hun eigenaars die grijpstuiver aan belasting niet te betalen,maar die jan met de pet die het vreten uit zn bek spaart om toch lekker zn C Kadettje of Kevertje erbij te houden mogen wel betalen.Geen goed plan!

indd, de wagen van de gewone man zal dan de dupe worden

manta's ascona's kadett's e.d. rijden er meer rond dan merken en modellen die op voorhand al exclusief waren

of meer vatbaar voor roest, als de alfa's bijvoorbeeld :jerry

zoek maar een alfa sud op mp of speurders en daarna een kadett c ;)

Terug
Naar boven