• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Centraal forum voor How-To's?

Spacejam

Woont hier bijna
Is het misschien een idee om een aparte subforums te maken met alle how-to, zodat het mooi overzichtelijk bij elkaar staat.

bijv onder het vectra deel een sub how-to en dan vervolgens een verplichte titel vorm van "Vecra A - howtobladiebla"

Zodat je dan per type auto ook kunt zien welke how-to ervoor zijn?

Een beetje het idee zoals ze het hier doen:

en dan in de subforums van de type auto's

Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel :).

Nu zie je de how-to of in één topic waardoor het totaal geen nut meer heeft of ze verdwijnen ergens op pagina 1200, eigenlijk kan het er dus alleen maar op voorruit gaan :angel

Ja lijkt me een goed idee. Scheelt een hoop zoeken.:thumbup

En Dan alleen de How2's erop geen reacties?

Voor reacties een nieuw topic?

scheelt veel scrollwerk.

Ja lijkt me een goed idee. Scheelt een hoop zoeken.:thumbup

En Dan alleen de How2's erop geen reacties?

Voor reacties een nieuw topic?

scheelt veel scrollwerk.

inderdaad, inderdaad eventueel één reply met een link naar een topic in het gewone forum deel waar het geheel besproken kan worden om het duidelijk te houden.

inderdaad, inderdaad eventueel één reply met een link naar een topic in het gewone forum deel waar het geheel besproken kan worden om het duidelijk te houden.

Ik had er nog eff over na zitten denken,

Eigenlijk heb je maar één forum nodig waar je alle how-to bij elkaar zet aangezien er bijv ook veel how-to's zijn die op meerdere type auto's van toepassing zijn.

Het moet dan wel een voorwaarde zijn dat er altijd het type auto in een tag geplaatst moet worden.

bijvoorbeeld "[astra-h/vectra-c] Navigatie inbouwen"

Dit forum zou je dan bij onder de modellen kunnen plaatsen, op deze manier is het ook eenvoudig te realiseren.

Ik had er nog eff over na zitten denken,

Eigenlijk heb je maar één forum nodig waar je alle how-to bij elkaar zet aangezien er bijv ook veel how-to's zijn die op meerdere type auto's van toepassing zijn.

Het moet dan wel een voorwaarde zijn dat er altijd het type auto in een tag geplaatst moet worden.

bijvoorbeeld "[astra-h/vectra-c] Navigatie inbouwen"

Dit forum zou je dan bij onder de modellen kunnen plaatsen, op deze manier is het ook eenvoudig te realiseren.

Haha, ik ben niet de enige met dit idee, blijkbaar.

Had dit topic niet gezien, maar ben het gesprek aan gegaan met Senatorman.

Ik heb van hem al te horen gekregen dat hij het idee met de moderators gaat overleggen, dus we weten binnenkort meer ;)

Haha, ik ben niet de enige met dit idee, blijkbaar.

Had dit topic niet gezien, maar ben het gesprek aan gegaan met Senatorman.

Ik heb van hem al te horen gekregen dat hij het idee met de moderators gaat overleggen, dus we weten binnenkort meer ;)

Wordt hier nog ooit wat mee gedaan? Het blijft zonde dat veel how-to verdwijnen ergens achteraan op het forum.

Wordt hier nog ooit wat mee gedaan? Het blijft zonde dat veel how-to verdwijnen ergens achteraan op het forum.

Ja, lijkt mij ook erg handig!

En zeker zonder reacties, sommige how-to-topics staan zo vol met vragen of reacties dat je zo lang aan het scrollen bent...

Ja, lijkt mij ook erg handig!

En zeker zonder reacties, sommige how-to-topics staan zo vol met vragen of reacties dat je zo lang aan het scrollen bent...

Dit vergt GEEN werk:

Eigenlijk wil je per topic 1 hoofd artikel waar iedereen iets aan kan toevoegen/wijzigen (edit funktie op openingsbijdrage), en waar ook fotos geplaatst kunnen worden. Soort wikipedea idee maar dan over "how to".

Zou nu al kunnen als er 1 naam en password was waar iedereen gebruik van kan maken: Zeg maar mister "How" met password "To", op basis van een gratis hotmail adress "HowTo@Hotmail.com"

Mogelijkheid voor replies onder eigen naam en password kan laten blijven.....daar heb je geen last van.

Zolang er maar de afspraak is dat iedereen kan inloggen met "How" en "To", om het hoofdartikel/openingsartikel uit te breiden en verbeteren

Dit vergt GEEN werk:

Eigenlijk wil je per topic 1 hoofd artikel waar iedereen iets aan kan toevoegen/wijzigen (edit funktie op openingsbijdrage), en waar ook fotos geplaatst kunnen worden. Soort wikipedea idee maar dan over "how to".

Zou nu al kunnen als er 1 naam en password was waar iedereen gebruik van kan maken: Zeg maar mister "How" met password "To", op basis van een gratis hotmail adress "HowTo@Hotmail.com"

Mogelijkheid voor replies onder eigen naam en password kan laten blijven.....daar heb je geen last van.

Zolang er maar de afspraak is dat iedereen kan inloggen met "How" en "To", om het hoofdartikel/openingsartikel uit te breiden en verbeteren

Dat gaat niet werken, gewoon simpel houden

Een forum how-to, daar kan iedereen onder zijn eigen account een handleiding plaatsen. Vervolgens als 2e post een links naar een topic waar het verder gediscussieerd kan worden.

Een perfect voorbeeld is hier te vinden:

http://www.vectra-c.com/forum/forumdisplay.php?f=16" onclick="window.open(this.href);return false;

Je moet je helaas wel registreren om te zien. Heel simpel maar zeer effectief en overzichtelijk.

Terug
Naar boven