• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Centraal forum voor How-To's?

Dat gaat niet werken, gewoon simpel houden

Een forum how-to, daar kan iedereen onder zijn eigen account een handleiding plaatsen. Vervolgens als 2e post een links naar een topic waar het verder gediscussieerd kan worden.

Een perfect voorbeeld is hier te vinden:

http://www.vectra-c.com/forum/forumdisplay.php?f=16" onclick="window.open(this.href);return false;

Je moet je helaas wel registreren om te zien. Heel simpel maar zeer effectief en overzichtelijk.

Je moet zeker eens kijken op de link genoemd in mijn post, dat zou opzich al een ideale "template" zijn.

Het is alleen even de vraag of er één centraal how-to forum moet komen of bijvoorbeeld één voor het forum deel motoren en ééntje voor de modellen.

Persoonlijk zou ik denk ik gaan voor één centraal how-to forum en met tags werken:

Voorbeeld:

[Vectra C] Stoel vervangen

Als de how-to voor meerdere modellen van toepassing is:

[Astra G / H] bladiebla

[Astra H / Vectra C] bladiebla

als het om een bepaald type motor gaat:

[Z20LET] injectoren vervangen

Op deze manier zou het overzichtelijk blijven. Misschien dat dit forum ook nog filter opties kent in een forum, zodat je ook nog kan filteren of de desbetreffende tags.

Het is denk ik een kwestie van op het begin sterk modereren zodat iedereen tags ook gebruikt.

Je moet zeker eens kijken op de link genoemd in mijn post, dat zou opzich al een ideale "template" zijn.

Het is alleen even de vraag of er één centraal how-to forum moet komen of bijvoorbeeld één voor het forum deel motoren en ééntje voor de modellen.

Persoonlijk zou ik denk ik gaan voor één centraal how-to forum en met tags werken:

Voorbeeld:

[Vectra C] Stoel vervangen

Als de how-to voor meerdere modellen van toepassing is:

[Astra G / H] bladiebla

[Astra H / Vectra C] bladiebla

als het om een bepaald type motor gaat:

[Z20LET] injectoren vervangen

Op deze manier zou het overzichtelijk blijven. Misschien dat dit forum ook nog filter opties kent in een forum, zodat je ook nog kan filteren of de desbetreffende tags.

Het is denk ik een kwestie van op het begin sterk modereren zodat iedereen tags ook gebruikt.

Terug
Naar boven