• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Centrale deurvergrendeling Zafira A

Beste Mensen,

Ik heb hetvolgende probleem nl; ik heb een viertal weken geleden mijn accu vervangen van mijn Zafira. Een tot twee weken later begint de centrale deurvergrendeling te haperen ik heb een nieuwe batterij in mijn sleutel geplaatst met als resultaat dat eea helemaal niet meer werkt !! Ik moet nu mijn deur via het sleutelgat openen de overige deuren gaan dan ook allemaal open.

Heeft iemand hiervoor de oplossing ???

In ieder geval alvast bedankt voor jullie genomen moeite !!

groet Hen

Heb je hem al opnieuw proberen in te leren door het contact op stand 1 te zetten en het knopje van de cv op de sleutel in te drukken? Het slot reageert dan en zou het vervolgens weer moeten doen. Doet de reserve sleutel het nog wel?

Hallo allemaal.

Ik heb ook een akkefietje met de Centrale Deurvergrendeling van mijn Zafira....

Ik kan alleen de voorportieren, kofferklep en brandstofklep openen en dicht doen met zowel het mechanische slot en de afstandsbediening.

Opcom zegt geen fouten te kunnen vinden :shock: .

Het lijkt mij zeer vreemd dat er twee motoren in 1 keer kapot gaan.

Groet Ronny

Gisteren bij de mijne ook maar weer eens een kabelbreuk gerepareerd naar de achterdeur, 1 draad door en 1 draad bijna...Dit kabelboompje was pas 2 jaar oud, maar goed ook echt te slecht ontworpen ze hadden het net zo moeten maken als bij de voorportieren dan was er niks aan de hand.

Op E-bay zijn er voldoende plug end play kabels setjes te koop. Maar na het vervangen blijft het toch een punt wat jaren later weer terug komt. Dat hebben ze bij de Zafira's namelijk niet echt goed gemaakt bij de achterdeuren. Bekend euvel.

Terug
Naar boven