• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cilinder

Jono

Lid
Beste Opelforum,

Mijn naam is Jono en ik ben in bezit van een Opel Astra Coupe bj 2000.
Ik heb me aangemeld hier om aan een klein probleem te kunnen helpen.

Mijn auto heeft de afgelopen maand de nodige reparatie gehad, zoals de egr-klep vervangen. Votig jaar de bobine brug vervangen en de 4 bougies vernieuwd. Afgelopen maand nog 4 nieuwe boegies, nieuwe remblokken. De auto rijdt niet zoals het hoort. Ik hoorde dat de auto wellicht op 3 cilinders rijdt ipv 4 cilinders.

iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

mvg Jono

Hallo Jono,
Het zou misschien je koppakking kunnen zijn. Bij de garage kunnen ze dit met een druktest onderzoeken.
Zo ja, dan is het helaas niet zo'n klein probleem meer.

Hartelijk dank Hilko voor je antwoord. Ik zal dit zeer zeker laten nakijken. Hopelijk valt de schade te betalen anders ben ik bang dat ik mijn Opel moet wegdoen ??

als de koppakking lek is zodat deze op drie cilinders gaat lopen, zou je dat aan de bougies moeten kunnen zien.
er zou er dan 1 een andere kleur of iets dergelijks moeten zijn, in ieder geval afwijkend van de andere drie.
ook als er dus iets lekt zodat de ontbranding er last van heeft zal je rook moeten zien, het zij wit het zij blauw achtig.

Terug
Naar boven