• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Constante spanning aansteker

Volgens mij heeft de vorige eigenaar van mijn Vectra een beetje zitten hobbyen,

als ik het draadje eruithaal heb ik met en zonder contact geen spanning op f20/f22 en &26 (f22 is de aansteker)

zou er ergens nog een relais achter moeten zitten?(zit er 1) of zal er ergens anders iets defect kunnen zijn? Alle 3 zekeringkasten al nagelopen is verder niks kapot.

ik zou het graag weer origineel zien

heeft de aansteker standaard constante spanning of is dat normaal via contact?

sorry voor mijn vragen, ik doe graag eerst iets zelf voordat ik een garage bezoek.

736q81ozv6y0d9x7dy6wecevdgeuko4h.jpg

[quote quote=18356367]Volgens mij heeft de vorige eigenaar van mijn Vectra een beetje zitten hobbyen, als ik het draadje eruithaal heb ik met en zonder contact geen spanning op f20/f22 en &26 (f22 is de aansteker) zou er ergens nog een relais achter moeten zitten?(zit er 1) of zal er ergens anders iets defect kunnen zijn? Alle 3 zekeringkasten al nagelopen is verder niks kapot. ik zou het graag weer origineel zien heeft de aansteker standaard constante spanning of is dat normaal via contact? sorry voor mijn vragen, ik doe graag eerst iets zelf voordat ik een garage bezoek. [/quote]

vectra F22 is 30 amp deze zou constant spanning als de zekering goed is of meten naar met ohm meter van zekering klem tot aan de plus kant van je sigaret houder zou deze niet onderbroken mogen zijn en doormeten als verbinding op je foto zie ik daar een draad geknutseld aan een zekering

Fw2 is de sigaretten aansteker klopt en deze is inderdaad 30 amp(groen)dat staat ook in de handleiding en van de rechterkant van de zekeringhouder naar de aansteker is de aansluiting in orde .

rechterkant van de zekeringen gaat naar de apparaten of instrumenten en de linkerkant van de zekeringen hoort de spanning op te staan welke er in mijn geval alleen op staat als dat draadje is verbonden zoals de bovenstaande foto ,als ik het draadje los haal heb ik geen spanning meer op mijn sigaretten aansteker. Dat probleem probeer ik juist op te lossen.

Terug
Naar boven