@jeroenk wrote:Een gegeven paard moet je natuurlijk niet in de bek kijken, voor hetzelfde geld heeft de TS 'm onverwachts gekregen, dan is het wel heel ondankbaar als je m gelijk maar verkoopt... Zeker als je voor iets snellers gaat terwijl je nog nooit in je eentje in een auto hebt gereden; of daar misschien net mee begonnen (weet niet of de TS van de 17jarig-rbw-regel-dinges-iets gebruik heeft gemaakt)...
Net wat iedereen ook al aangaf is chippen en verder niks, zeker niet gezien je nog binnen de garantietermijn valt
Natuurlijk moet je een gegeven paard niet in de bek krijgen. En als je je auto direct verkoopt nadat je 'm gekregen hebt, zul je wel problemen krijgen met je ouders.
Maar als je bijna 18 bent (dus nog niet zelfstandig mag rijden of zelfs nog geen rijbewijs hebt) en je begint over een extra turbo, downpipes, racekats op een 1.3 cdti, dan vraag ik me wel af wat TS weet van auto's, laat staan autorijden/tunen.
Wil je een pk-monster, begin dan met de Z16LER.
Heb je een 1.3 cdti en ben je nog geen 18, doe dan eerst eens rustig aan, doe wat meer rij-ervaring op en steek een andere chip. Volg gewoon eens wat racecursussen, sliptrainingen, dat soort dingen, dan kun je ook nog lekker sturen met je 1.3 cdti.
Je zou zoveel geld in een 1.3 cdti moeten steken om er serieus vermogen uit te halen, dat het gewoon niet rendabel is. Het is een lekker zuinig wagentje, dus je kunt er prima mee sparen om in de toekomst een andere wagen, die daar beter voor geschikt is, wel flink op te voeren.
En nee, ik ben geen oude l*l die moet zeuren, ik ben pas 22.