• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa 1.4 16v 1997 aankooptips?

ghospel

Post weinig
Hallo,

Langs mijn astra wil ik nog een corsa kopen omdat 1 auto niet voldoende is voor mij en me vriendin.

İk heb nu een leuke corsa 1.4 16v uit 1997 gevonden een sport uitvoering, alleen waar moet ik op letten bij de aankoop? Wat zijn de kwaaltjes? En hoe is de verbruik in de stad?

İk bedank jullie alvast voor de moeite.

Gr

Olieverbruik van deze motoren is het ergste wat mij betreft :jerry

En dan heb je nog de roest bij de corsa b king:

En zowiezo even de links van Joop doorlezen ;)

Olieverbruik is helemaal afhankelijk van de omgang met de motor. Heb 2 X14XE's en beiden verbruiken geen druppel olie, omdat er fatsoenlijk mee is omgegaan. Sportief rijden kan zeker, maar weet wel wanneer je dat doet. Eerst goed warmrijden. Heb je dus zelf in de hand.

Bij een gebruikte wagen ligt het eraan hoe de vorige eigena(a)ren ermee is/zijn omgesprongen. Vaak is het dan al te laat. Dus ook proberen iets over de historie te achterhalen. En roest heeft iedere auto. Op tijd behandelen, dan is er niets aan de hand. Maar ook hier is bepalend in hoeverre de vorige bezitter daaraan (n)iets heeft gedaan.

Terug
Naar boven