• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A afgekeurd. Na opknappen weer goedgekeurd!!! :)

kaneelschep

Woont hier bijna
Nou vandaag de Corsa weer eens naar de garage in de straat gebracht.

Hij zou me even matsen met keuren. En dan niet om hem zomaar goed te keuren maar om samen gewoon even goed te bekijken.

Bleek dat de hele voorbalk waar de stabilisatorstang aanzit van kit is en de achterbalken allebei helemaal krokant zijn. waarschijnlijk klappertje gehad ooit.

Ook de dorpels waren niet helemaal lekker meer.

Voor in de wielkast konden we zo door de tectiel heen een gat in tikken waar mijn hoofd doorheen paste. hebben we overigens maar niet gedaan ;)

En het co was veel te hoog. 3,5 ;)

De kat hangt ook bij elkaar aan ijzerdraad dus is ook niet zooo gek :)

Ach.. Ik heb er toch dik een half jaar heel goedkoop mee gereden en ook de aanschafprijs was lager dan de prijzen die je hier soms hoort voor een klein beurtje. :D

Ik wilde hem gewoon goed bekijken omdat ik er een 2 liter c20ne in wilde gooien. Maar niet in deze dus iig :)

Dus ik ben weer eens op zoek naar een andere Corsa A.

Ik heb echter geen budget voor prachtige autos. Hoe ie er uitziet zal me een worst wezen. Als ie maar of nog een jaar keuring heeft, of er structureel gezien zo weer doorheen komt. liefst het laatste :P

Een gaatje in een wielkast ofzo kan ik best lassen,. dat is geen probleem. maar ik ga geen balken of ophangpunten vervangen.

Ik zal wel even in het auto gevraagd een topic maken, maar bij deze dus al een opzet! Corsa A gezocht! Liefst met i!

Wat een heerlijk neusje heeft die SEC toch .....

IMAG0175.jpg

Euhh sorry, goed bezig met je Corsa haha. Nee serieus, je pakt 'm erg goed aan. Ik zou willen dat ik het kon.

Die keienvanger ook, ziet er goed uit :thumbup

Gr Colin

Wat een heerlijk neusje heeft die SEC toch .....

IMAG0175.jpg

Euhh sorry, goed bezig met je Corsa haha. Nee serieus, je pakt 'm erg goed aan. Ik zou willen dat ik het kon.

Die keienvanger ook, ziet er goed uit :thumbup

Gr Colin

Hehe :) Ja elke keer als ik naar de auto loop bevalt die neus mij ook weer ja! ;)

Dank je! Het is iig keihard weer.

Nu moet ik nog zorgen dat het co van 3,7 ofzo naar onder anderhalf komt. gezien de auto uit 1990 komt moest ie daaronder komen volgens de apk meister. Ik ga wel even op de sloop kijken voor een andere lambda sonde.

Hehe :) Ja elke keer als ik naar de auto loop bevalt die neus mij ook weer ja! ;)

Dank je! Het is iig keihard weer.

Nu moet ik nog zorgen dat het co van 3,7 ofzo naar onder anderhalf komt. gezien de auto uit 1990 komt moest ie daaronder komen volgens de apk meister. Ik ga wel even op de sloop kijken voor een andere lambda sonde.

Dit zie ik graag :thumb

Ik denk dat de meeste de krokante corsa hadden afgeschreven

Voor lassen op donkere plekjes heb ik n lasbrilletje met wat lichter glas er in

Goed bezig, ga zo door! :thumb

Mario

Dit zie ik graag :thumb

Ik denk dat de meeste de krokante corsa hadden afgeschreven

Voor lassen op donkere plekjes heb ik n lasbrilletje met wat lichter glas er in

Goed bezig, ga zo door! :thumb

Mario

IMAG0174.jpg

IMAG0175.jpg

IMAG0178.jpg

IMAG0184.jpg

Ik vind het wel geinig gezien het eerst een stuk verroest plaat was wat ik maar een beetje in vorm heb geramd met wat hamers.

En helemaal als je zag hoe het er eerst uit zag.

Ik wil het denk ik nog wel wat strakker maken met plamuur en een spuitbusje rood ofzo. Maar voor apk laat ik het zo. Dan kunnen ze zien wat het is ipv dat het alleen maar op plamuur lijkt,.

IMAG0174.jpg

IMAG0175.jpg

IMAG0178.jpg

IMAG0184.jpg

Ik vind het wel geinig gezien het eerst een stuk verroest plaat was wat ik maar een beetje in vorm heb geramd met wat hamers.

En helemaal als je zag hoe het er eerst uit zag.

Ik wil het denk ik nog wel wat strakker maken met plamuur en een spuitbusje rood ofzo. Maar voor apk laat ik het zo. Dan kunnen ze zien wat het is ipv dat het alleen maar op plamuur lijkt,.

Je kan ook eerst kijken voordat je een corsa koopt ipv een rot kreng en er een 2 liter in willen hangen.

Je kan ook eerst kijken voordat je een corsa koopt ipv een rot kreng en er een 2 liter in willen hangen.

Haha! Basterd.. :jerry :)

Ik wilde ook alleen maar even een goedkope auto met nog beetje keuring om mee op vakantie te gaan.

En ALS ie daarna weer door de keuring kwam had ik er nog een 2 liter voor liggen. :P Had ik al verteld maar goed.

Inderdaad worden de goede Corsa A's zeldzamer en degene die nog goed zijn willen ze veel geld voor en dat wil ik ze niet geven. Dus het zullen altijd corsas blijven waar werk aan zit. :)

Maar goed. We hebben het er nog eens over gehad. De apk meester had gelijk maar was wel erg pessimistisch.

De delen die verrot zijn, zijn wel heel goed te bereiken. Dus ik heb er voor gekozen om er toch aan te gaan lassen.

Bij de voorbalk bleek na wat slijpen meer de keienvanger verrot te zijn dan de balk.

De wielkas links voor heb ik gister weer dicht gelast. Alleen regent en waait het nu verdorie al de hele dag keihard. en kan ik niet verder.

Morgen hoop ik de achterbalken te lassen. Die zijn alleen aan de onderkant een beetje geroest. Dus even goed slijpen en een nieuwe plaat erop.

Dan nog even de wielkas linksachter netjes maken en alles goed in de zinkspray met tectiel ofzo.

Kan het allemaal wel weer even mee.

Alleen de uitlaat zit ik beetje mee.. Ik denk dat de kat verrot is en daardoor de co te hoog is.

Iemand daar nog een tip over?

Ik was vergeten te zeggen dat 1 koplamp geen beeld gaf. Deze lekte ergens water en heb ik dus net even open gemaakt om te drogen.

Wat voor kit kan ik hier het beste tussen doen? Gewoon iets van silicone?

Haha! Basterd.. :jerry :)

Ik wilde ook alleen maar even een goedkope auto met nog beetje keuring om mee op vakantie te gaan.

En ALS ie daarna weer door de keuring kwam had ik er nog een 2 liter voor liggen. :P Had ik al verteld maar goed.

Inderdaad worden de goede Corsa A's zeldzamer en degene die nog goed zijn willen ze veel geld voor en dat wil ik ze niet geven. Dus het zullen altijd corsas blijven waar werk aan zit. :)

Maar goed. We hebben het er nog eens over gehad. De apk meester had gelijk maar was wel erg pessimistisch.

De delen die verrot zijn, zijn wel heel goed te bereiken. Dus ik heb er voor gekozen om er toch aan te gaan lassen.

Bij de voorbalk bleek na wat slijpen meer de keienvanger verrot te zijn dan de balk.

De wielkas links voor heb ik gister weer dicht gelast. Alleen regent en waait het nu verdorie al de hele dag keihard. en kan ik niet verder.

Morgen hoop ik de achterbalken te lassen. Die zijn alleen aan de onderkant een beetje geroest. Dus even goed slijpen en een nieuwe plaat erop.

Dan nog even de wielkas linksachter netjes maken en alles goed in de zinkspray met tectiel ofzo.

Kan het allemaal wel weer even mee.

Alleen de uitlaat zit ik beetje mee.. Ik denk dat de kat verrot is en daardoor de co te hoog is.

Iemand daar nog een tip over?

Of zwarte bitumen kit van shell in een gele bus. Als je siliconen hebt liggen zou ik het daarmee doen, scheelt weer geld.

Ik was vergeten te zeggen dat 1 koplamp geen beeld gaf. Deze lekte ergens water en heb ik dus net even open gemaakt om te drogen.

Wat voor kit kan ik hier het beste tussen doen? Gewoon iets van silicone?

Terug
Naar boven