CorsaB15TD
Lid
Ik bezit een Corsa B 1.5TD Sport van 1998 49KW/67PK.
Sinds enkele maanden heb ik problemen met mijn auto te starten. Wanneer ik mijn sleutel in het contact doe en deze draai krijg ik een schurend geluid. De startmotor slaat niet aan, maar na enkele pogingen krijg ik mijn auto toch gestart(met schurend geluid). Eens de auto start, trilt ze eventjes en komt er een rookpluim(witte rook) uit de uitlaat.
Ik heb ook gemerkt dat sinds een maand mijn pedalen trillen tijdens het rijden. Uit deze (amateuristische ) diagnose
leg ik het verband tussen mijn vliegwiel en mijn koppeling. Ik heb mijn startmotor 2 maanden geleden vervangen, dus ik kan me niet voorstellen dat de bendix van mijn starter al beschadigd is. Ik neem aan dat het een beschadigde starterkrans is met versleten tandjes, en dat mijn koppeling misschien ook versleten is (vanwege de trillende pedalen). Uiteraard als ik het vliegwiel moet vervangen , neem ik de koppeling ook meteen mee. De manuren moeten toch gedaan worden, dus dan kan ik ineens mijn koppeling ook veranderen.
Niet onbelangrijk, de auto heeft maar 152000km's.
Misschien mensen met een gelijksoortige ervaring? Ervaren garagisten?
Thanks!
Sinds enkele maanden heb ik problemen met mijn auto te starten. Wanneer ik mijn sleutel in het contact doe en deze draai krijg ik een schurend geluid. De startmotor slaat niet aan, maar na enkele pogingen krijg ik mijn auto toch gestart(met schurend geluid). Eens de auto start, trilt ze eventjes en komt er een rookpluim(witte rook) uit de uitlaat.
Ik heb ook gemerkt dat sinds een maand mijn pedalen trillen tijdens het rijden. Uit deze (amateuristische ) diagnose
Niet onbelangrijk, de auto heeft maar 152000km's.
Misschien mensen met een gelijksoortige ervaring? Ervaren garagisten?
Thanks!