• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa b 1.6i x16xe. Plotselling motor problemen.

Zoals titel al zegt heb ik ineens motor problemen.

Zal beetje schetsen hoe het ging.

Zaterdag wouden we even boodschappen doen met de corsa. Er wordt niet vaak in gereden maar nooit problemen ermee als we rijden. Broertje wou in zijn 2e versnelling wegtrekken omdat als motor koud is 1e versnelling soms lastig doet. Ineens begon de motor te bokken en stotteren.

Hij had geen power en klonk als een impreza dus denk 1 cilinder minder die mee werkt.

Toen we na boodschapppen de auto weer starte was pribleem ineens weg. Dus wij zoiets van prima. Maar tijdens rijden kwam het weer.

Naja wij hadden zoiets van kijke later wel moesten eerst wat andere dingen doen.

Savonds de corsa weer gepakt om toch te testen en hij deed niks raars. Hebben hem netjes warmgedraaid en paar keer doogetrokken en echt geen vuiltje aan de lucht.

Nou savonds bij broer geweest en snachts weer naar huis, starten ging opzich goed maar ja hoor inderweg 3 cilinders en bokken stotteren enz.

Sinds die nacht draait hij dus niet goed meer.

Dus ik dacht net laten we even paperclip methode doen en uitlezen... hier werd ik niet zo blij van..

Lijst van fouten :

0400 Exhaust gas circulation valve

0412 Secondary solenoid valve n/a

0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS) n/a

0351 Ignition coil 1 and 4 n/a

0352 Ignition coil 2 and 3 n/a

0335 Crank sensor n/a

1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a

Ik vind het nogal wat storingen die zomaar uit het niks komen...

Dus nu mijn vragen, kan het zomaar dat al deze storingen/defecten zomaar kunnen komen uit het niets of moet ik ergens anders kijken ?

Zal even de auto beschrijven, hebben de hele interieur op stoelen en dashboard eruit gehaald. Isolatie enz.

Dus ecu ligt nu bloot, en komt best wat vocht in de auto. Kan dit een probleem zijn of zijn de ecus daar tegen bestand?

Wat we recent hebben gedaan aan auto is dat er een nieuwe rechts achter paneel ingelast is. En ervoor is volledige uitlaat van spruitstuk tot demper vervangen door sportex systeem.

Edit :

Betreft een x16xe met een mantzel die in september 2014 erop gezet is. Egr is afgedopt, secundaire pomp is foetsie en volledif uitlaatsysteem van sportex van begin tot eind.

Terug
Naar boven