• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B c20xe houd in/stottert/wordt (te) warm...

corsa14slow

Post weinig
Nu zit ik met het volgende:

laatst moest ik een flink end rijden en dat ging overigens prima, maar wel zag ik dat de temperatuur bij 130km/h tegen de 100c aan zit, niet dat dat een ramp is, 100c is nog niet in het rode gebied... maar het volgende: Ik heb geen Oliekoeler erop zitten, nu is het mij bekent dat die standaard op een c20xe zit dus deze wil er nog wel op hebben. (als iemand er een heeft en er iemand me er mee kan helpen (-> zelf geen ervaring mee)

zo ermee doorrijden lijkt mij niet verstandig, ik weet tenslotte niet wat de olietemperatuur is...

Maar dan nog het volgende: ook heeft ie last van stotteren/inhouden bij toeren lager dan 2500/3000, daarboven gaat ie als een malle.

zaken als LMM zijn me bekent, maar voordat ik die ga vervangen wou ik eerst even wat info hier op het forum vergaren over deze symptomen.

vandaar mijn vraag; is er iemand met dit soort symptomen bekend?

Direct dingen gaan vervangen/toevoegen vind ik op dit moment een beetje zonde als het probleem eigenlijk heel wat anders is.

zaken waar ik na ga kijken:

- realtime waardes zien uit te lezen, misschien dat een universele tester wel de data kan lezen

- brandstoffilter vervangen + cleaner

- openluchtfilter vervanger (als ik een originele Corsa filterbak er in kan krijgen ga ik het liefst daarvoor)

- tempsensor?

- koelvloeistof vervangen?

- evt. een oliekoeler erop monteren (hier heb ik hulp bij nodig, het is tenslotte wel het smeersysteem, je kan maar één keer een fout maken...)

iemand nog wat tips/tricks, uitleg, of me gewoon gerust stellen dat er eigenlijk niet zo heel veel aan de hand is en ik er gewoon rustig mee kan door rijden (er staat een reis van flink wat kilometers in de planning) ik hoor het graag :D

Terug
Naar boven