• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa-B eco upgrade... (X16XE ombouw)

JWO_CORSA

Post weinig
He mensen,

Ik zweef hier al een tijdje op het forum rond en vind het nu wel eens tijd om te showen waar ik mee bezig ben.

Ik heb een jaartje geleden een Corsa-B eco van 1998 gekocht.

Budget liet toen een sport/gsi niet toe, dus wat doe je dan? De eco langzaam aan upgraden...

Dit is hoe ik hem kocht:

p1000169ls1.jpg

Lekker standaard, wieldoppies verkleurde wielranden, grijze bumpers, geen stuurbekrachtiging etc.....

Al snel heb ik een setje LM velgen gekocht, 15" edition 2000 velgen van een astra G. Met nieuwe vredestein sporttrac 3 bandjes :)

Volgende upgrade was een setje meegespoten bumpers, dit lijkt direct al een stuk beter van de buiten kant... en o ja de eco badges er af...

img4996rv3.jpg

En omdat de garage de middenconsole lekker had bewerkt met schroevendraaiers toen ze de verlichting vervingen, en er verder niets meer mee te maken wilden hebben, heb ik deze weer strak gemaakt en vervolgens antreciet gespoten.

corsa034ts8.jpg

De radio is inmiddels vervangen, door iets dat usbsticks en mp3 en bluetooth vreet :)

Het 2 spaaks slappe dunne stuur heb ik ook direct vervangen door een 3 spaaks sportstuur (de versie zonder airbag)

Toen de lelijke wielranden maar aangepakt, alles gedemonteerd, en met motip bumperlak (zwart) opnieuw gespoten, het resultaat mag er wezen vind ik zelf.

img5207yg9.jpg

img5214ct2.jpg

De eco's zijn zo kaal dat ze zelfs in 98 nog geen 3e remlicht hadden, dus hoppa die er ook maar in:

img5212jx1.jpg

Ook het dashboard kastje was onverlicht, dus ff langs de sloop + een paar ledjes:

img5210uw4.jpg

En afgelopen week bij mede forummer misaborg een compleet sport interieur van zijn GSI opgehaald. Dat zit een stukkie beter dan die platte eco stoeltjes... Ook erg lekker die kamei armsteun, moet nog wel even een nieuw stofje hebben binnenkort.

Ook heb ik nu geen zwengels meer want ik had al electrische ramen ingebouwd :D

Oud:

img5247np6.jpg

Nieuw:

img5255he2.jpg

img5259co8.jpg

En als laatste nog ff een foto van de crossa:

img4999zh2.jpg

(Dit was nog voor de wielranden,nummerplaten, en interieur. Binnenkort even een nieuwe foto maken..)

Wat er nog gebeuren gaat ooit:

- Standaard GSI spoiler, gaat deze week naar spuiter.

- Tapijt moet nog vervangen worden van lichtgrijs naar donker

- Armsteun opnieuw bekleden.

- Witte knippers,heldere koplampen zilverkleurig

- Alle sloten vervangen, achterslot is stuk, nieuw bij dealer 170 euro :hmmz

- Dakraam naar electrisch ombouwen

- Electrische spiegels

- Motor ombouw naar C14SE of C/X16XE (nu x14sz)

- TID aansturing bouwen

- CV inbouwen

- Chromen deurgrepen binnenzijde

Ik houd jullie op de hoogte :)

Johan

Ooit wanneer het studenten budgetje :P het toe laat zal hij 4cm verlaagd worden.

Vind het ook zeker een mooi blauw/paarse kleur. Z282 polarmeer blau.

Als iemand nog spareparts weet in deze kleur ik zoek nog, 2 voorschermen en de linker deur. Die van mij worden helaas steeds bruiner door roest... :(

ik vind het een geslaagd project en als de eco power voor jou voldoende is zou ik lekker mee doorgaan:thumbup

waar heb je die kamei armsteun ergens gekocht als ik vragen mag en is de pasvorm goed (makkelijk te monteren?)

origineel gepost door OPelc

waar heb je die kamei armsteun ergens gekocht als ik vragen mag en is de pasvorm goed (makkelijk te monteren?)

Ik heb hem bij mijn interieur gekocht, 2ehands dus.

Monteren was een makkie, je moet van elke stoelslede een bout losdraaien, armsteun bevestiging er onder schuiven en bout er weer in. Bout zit wel stevig vast maar met een ratel + goede torxbit gaat t prima, 10min werk. :)

Volgens mij verkopen ze die dingen bij nlpower.nl

:wors nice Johan, je eco knap er echt van op.

Mooi dat je niet voor niets deze kant helemaal op bent komen rijden.

Ga zo door jongen :thumbup

Gr. Willem

Dank je! komt helemaal goed :) ben er erg blij mee

De buit van vandaag:

img5261hp8.jpg

Mijn achterslot was stuk, dus op de sloop maar een complete slotset gehaald incl 2 sleutels, die deursloten zijn lastig er uit te krijgen man :thumbdown

Contactslot ligt rechtsboven, is puur de cilinder. Dashboard kastje had in beide corsa's geen slot. Volgens mij is dat wegbezuinigd na de facelift? :vertag

Zo heb net ff het nieuwe contactslot ingebouwd :)

Klein foto verslagje..

IMG_5263.jpg

Bouw de stuurkappen uit, en zet de sleutel in stand 1.

IMG_5265.jpg

Neem een stuk elektriciteit draad en steek deze in het gaatje, om de vergrendeling los te maken, trek nu het slot er uit...

IMG_5266.jpg

Daar was ie al..

Als je nu in het gat kijkt, zie je een vierkant nokje zitten rechts onder, deze is van het stuurslot, druk deze met een schroevendraaier naar onder en je kunt het nieuwe slot er zo weer in drukken.

Nu loop ik tegen de startonderbreker aan.

Wanneer ik de startonderbreker van de nieuwe sleutels er inzet dan knippert mijn MM lampje en start hij niet. Moet de onderbreker aan de motorcomputer ingeleerd worden?

Met oude onderbreker werkt het natuurlijk niet, maar wanneer ik de oude sleutel er naast houdt, dan start hij (logisch).

Simpelste oplossing zou dus zijn om het dingetje uit de sleutels over te zetten...

Hier zit het ding volgens mij links onder

IMG_5275.jpg

Maar hoe krijg je dat ding er uit? zit dat ding vast geplakt?

Of kan ik beter de nieuwe onderbreker bij de dealer in laten leren?

Met een beetje geduld en beleid moet het er toch uit te krijgen zijn.

Dacht dat het er alleen ingeklemd zat, maar dat weet ik niet geheel zeker.

het zit heeel klem, maar het kan los,heb laatst ook het complete contactslot vervangen en kreeg er een nieuwe sleutel bij,en heb dus ook de transponder overgezet.

tnx het is inmiddels gelukt king:

heb met de dremel en een freesje een zijschotje weggefreest, waarna ik er een klein schroevendraaiertje onder kon zetten. Hij zit inderdaad gewoon geklemd maar wel stevig..

Operatie geslaagd in ieder geval :)

Nog even een betere foto van het interieur:

IMG_5272.jpg

en de nieuwe tweetertjes

IMG_5273.jpg

Terug
Naar boven