• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI C20XE, Ere restauratie

Aangeschaft , een Opel Corsa B GSI C20XE

Staat redelijk, niet heel netjes maar ook niet heel lelijk. technisch goed , maar zoals altijd. Kan altijd beter.

Bij de vorige eigenaar ( Forumlid ) zijn er een hoop dingen vervangen, en uiteindelijk liep hij niet helemaal goed wat achteraf iets kleins bleek te zijn. En ook iets wat op korte termijn moet gebeuren is de Vliegwiel keerring. Die wil ik toch

wel zo spoedig mogelijk vervangen voordat het erger word. Kop is er af geweest als het goed is en gevlakt en pakking vervangen. Distributie is ook als het goed is vervangen ( Wil ik wel even chekken ). Stotertje tikt af en toe een beetje, maar dat heb ik nog maar 1 keer mee gemaakt. Van het weekend de stationair motor reinigen en zo ook de gasklep huis want hij schommelt een beetje als hij stationair loopt.

Chassis, weinig bijzonders mee op het kraken van de stabilisator stangen na. Jah preventief de dorpels voor de winter vervangen ( Mooi voor de APK doen ).

Die dikke RVS Group A uitlaat demper moet er vanaf maakt mij iets te veel herrie , en de loodgieters inlaatbuis moet er ook vanaf want dat ziet er ook niet uit.

al met al toch een leuke auto met een beetje werk om er weer wat moois van te maken. king:

Een compleet nette zijskirt setje met wielkast randen heb ik laatst gevonden. Alleen nou nog een knappe voor bumper die heel is dan ben ik helemaal blij en een achterbumper. Roest bij de kofferklep moet ook aangepakt worden want dat is wel behoorlijk. Ook de roest bij de li-re deur stijl ( waar de slotvanger in zit ) moet ik een nieuw stukje in lassen.

P1010006.jpg

P1010004.jpg

P1010005.jpg

P1010003-1.jpg

P1010002-1.jpg

P1010009-2.jpg

Dat was hem wel weer even, houd jullie een beetje op de hoogte van de vorderingen van de grijze muis :thumb

Terug
Naar boven