Ik heb weer een Corsa B terug gekocht. Ditmaal een GSI met X16XE onder de kap. Nadat mijn vorige B in een aantal maanden keihard is gaan rotten, heb ik deze naar de eeuwige jachtvelden gebracht. Toch kon ik het niet laten weer een Corsa terug te kopen. Het blijven heerlijke autootjes. De wagen heb ik overgenomen van Vannos, zeker niet onbekend op het forum.
Na een 3 uur durende reis met het OV kwam ik aan om de Corsa op te halen in Zeeland, maar de wagen moet natuurlijk ook weer naar het oosten van Nederland gereden worden, dus had een reis van 200km voor de boeg.
Na een stuk snelweg gereden te hebben en zeker wist dat het blok goed warm was, ben ik een afslag af gegaan om vervolgens de snelweg weer op te rijden. Dat moment dat je het gas onderin trapt vergeet ik niet snel meer king: Ik was een X14SZ 1.4 8v met welgeteld 60 hele shetland ponys gewend. De overstap naar een X16XE 1.6 16v is natuurlijk een flinke vooruitgang. Het blok is voorzien van een VX powerbox inlaat en een groep A uitlaat. Ik schat dat ie tussen de 120 en 130pk bevat. In zo'n lichte auto komt dat natuurlijk goed vooruit. Toen ik voor het eerst in de auto reed stelde hij mij een beetje teleur omdat ik alleen nog lage toeren gereden had ivm koud blok, maar als je boven de 5000 toeren zit, komt er me een geweld los joh
D
Update 28 nov 15
Astra Njoy velgen eronder, staal er onderuit.
De wagen is voorzien van de volgende opties:
Airco
Origineel schuif/kanteldak (Rijdt heerlijk met het dak open geschoven)
Veerpootbrug
Schroefset, draagarmen voorzien van powerflex bussen
Xenon
Ik heb er uiteraard nog plannen mee. De volgende dingen wil ik in de winter gaan doen:
Klepseals vervangen. Wagen verbruikt nu zo'n 1 liter olie op 1000km.
Remmerij revisie
Wanneer olieverbruik binnen de perken is:
Motorruimte op orde maken
Andere velgen. Wellicht Lenso BSX
Scherpe nokkenassen
4-2-1 uitlaat spruitstuk
Laten chippen
Na een 3 uur durende reis met het OV kwam ik aan om de Corsa op te halen in Zeeland, maar de wagen moet natuurlijk ook weer naar het oosten van Nederland gereden worden, dus had een reis van 200km voor de boeg.
Na een stuk snelweg gereden te hebben en zeker wist dat het blok goed warm was, ben ik een afslag af gegaan om vervolgens de snelweg weer op te rijden. Dat moment dat je het gas onderin trapt vergeet ik niet snel meer king: Ik was een X14SZ 1.4 8v met welgeteld 60 hele shetland ponys gewend. De overstap naar een X16XE 1.6 16v is natuurlijk een flinke vooruitgang. Het blok is voorzien van een VX powerbox inlaat en een groep A uitlaat. Ik schat dat ie tussen de 120 en 130pk bevat. In zo'n lichte auto komt dat natuurlijk goed vooruit. Toen ik voor het eerst in de auto reed stelde hij mij een beetje teleur omdat ik alleen nog lage toeren gereden had ivm koud blok, maar als je boven de 5000 toeren zit, komt er me een geweld los joh
Update 28 nov 15
Astra Njoy velgen eronder, staal er onderuit.
De wagen is voorzien van de volgende opties:
Airco
Origineel schuif/kanteldak (Rijdt heerlijk met het dak open geschoven)
Veerpootbrug
Schroefset, draagarmen voorzien van powerflex bussen
Xenon
Ik heb er uiteraard nog plannen mee. De volgende dingen wil ik in de winter gaan doen:
Klepseals vervangen. Wagen verbruikt nu zo'n 1 liter olie op 1000km.
Remmerij revisie
Wanneer olieverbruik binnen de perken is:
Motorruimte op orde maken
Andere velgen. Wellicht Lenso BSX
Scherpe nokkenassen
4-2-1 uitlaat spruitstuk
Laten chippen