• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI van 4 gaats naar 5 gaats + schijven achter

Hallo ik en mijn vader zijn enige tijd geleden begonnen aan het ombouwen van een Corsa B GSI achteras naar schijven + 5 gaats dacht laat ik is een topic ervan maken de as is zo goed als klaar

heb eerst een achteras gekocht van een Astra G

en een extra achteras gekocht van een Corsa B

bij M tech een ombouw setje gekocht naar schijven

heb de remdrukbegrenzers van iemand op het forum over genomen dankje wel daarvoor

allebij de assen kaal gemaakt van de G de schijven eraf 4 moertjes maar :jerry en van de B ook

plaatje eraf geslepen en de nieuwe plaatje van M tech erop laten lassen

heb de B as lichtjes geschuurt toen in de zink primer en daarna zwart gespoten

nieuwe Astra H handremkabel gekocht

en 2 stalen velgen op me werk gekocht 5x110 6,5jx16 ( Vectra C )

en natuurlijk wat :kewlpics gemaakt

Astra G as

Foto210.jpg

Foto211.jpg

Foto212.jpg

Foto213-1.jpg

Foto214-1.jpg

Corsa B as

Foto220.jpg

Foto222.jpg

Foto223.jpg

Dit plaatje moet eraf

Foto225.jpg

Foto226.jpg

Foto227.jpg

Plaatje erop gelast

Foto228.jpg

Foto229.jpg

Remdrukbegrenzers

Foto230.jpg

As gespoten

Foto242.jpg

Foto243.jpg

Foto244.jpg

Schijven erop

Foto245.jpg

Foto246.jpg

Foto247.jpg

Zal morge nog ff een foto maken van de as met de handremkabel die heb ik er ook al op zitten missn dit weekend eronder hangen en klaar :thumbup

Pa bedankt bij het helpen van de as :wors

Had het ff laten weten ik heb hier nog een complete set Calibra veerpoten en draagarmen liggen waar niets meer mee gebeurt nu ik een Calibra heb die van zichzelf al 5gaats heeft :D

haha heb ik nix aan he nu ben al zo goed als klaar moet alleen nog naar 5 gaats aan de voorkant maar dat kost weer een hoop dus ff sparen heb geen haast ermee want dan heb ik weer andere aandrijfassen nodig en naven heb al geinformeerd ernaar vandaar anders had ik de voorkant ook al gedaan maar dat komt later wel alles op z'n tijd kost allemaal genoeg geld en dat heb ik al zo weinig op dit moment :thumbup

origineel gepost door Hacula

Waarom spuit je de klauwen ook niet meteen vraag ik me af. De as is namelijk wel mooi gespoten ;)

ben ook nog niet klaar moet ook nog gebeuren komt vanzelf tis zo gedaan en werk in een auto garage dus kan elke dag eraan werken als nodig is :thumbup

ff wat foto's met de nieuwe handremkabel Astra H en ff de wielen erop gezet :P

de remleiding die je ziet word nog anders hoor was ff om te kijken hoe die mooier komt moet nog in gekort worden vrijdag gaat me pa er weer aan werken :kewlpics

Foto248.jpg

Foto249.jpg

origineel gepost door freek corsa

Goed bezig :)

Laat je hem ook opnieuw uitlijnen ?

hoe ga je een starre achteras uitlijnen dan? je maakt me nieuwsgierig!

:jerry

Wil je dat ik als hobby boer dat ga uitleggen :P

De astap zit met vier bouten of moeren vast aan de as geschroefd.

Als je de astap er dus op wil veranderen van hoek dan kun je tussen de as en de astap een vul plaatje doen, dan veranderd de wielstand.

Die vul plaatjes zijn niet een standaard iets wat je even kan kopen, maar je kan er wel van alles tussen doen, als het maar sterk genoeg is dat het niet samen gedrukt wordt.

Denk bijvoorbeeld aan een voelermaat, die zijn er ideaal voor.

:cool:

Zo en wie durft nu nog te zeggen dat een starre as niet uit te lijnen is :P stomme uitlijn boeren zijn gewoon te lui :angel

Het principe van sims dus, maar dan in de vorm van plaatjes o.i.d.

Dus idd hoogwaardige, niet samendrukbare plaatjes staal in evt. verschillende diktes.

ik heb de handremkabel langs de schokbrekers laten lopen(aan de binnenkant)

En die beugels gewoon omgedraaid

en je moet je handrem niet te strak afstellen met die klauwen,anders zet het automatisch stelmechanisme je wiel vast!

Zie je morgen wel!

origineel gepost door freek corsa

:kewlpics van het aanpassen van de astap-hoek zijn altijd welkom :)

:jerry

golf II...;)

Terug
Naar boven