• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B hemelverlichting vervangen, door LED?

Hallo allemaal,

Ik ben Anrox, en ik heb een Opel Corsa B 1.6 16V GSI.

Ik ben bezig met een aantal kleine veranderingen aan de auto. Waar ik tegen aanloop, en me al een paar dagen suf heb zitten zoeken betreft het hemelverlichting in de auto ( het licht aan het plafond dat aangaat wanneer men de deur open doet). Ik vind het gele licht maar niks en wil dit vervangen, waardoor ik fellere witte of blauwe licht heb. Kan dit door middel van een LED strip/lampje of iets dergelijks? En hoe?

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Groetjes

Eindelijk iemand die er ook zo over denkt, heb er ook een tijdje naar gezocht en op een gegeven moment gewoon het plastic kapje eraf gehaald. Dat bleek dus een T10 lampje te zijn erin, heb trouwens een Meriva maar dat maakt weinig uit denk ik. Ik heb toen een aantal van deze lampjes besteld:

http://www.dx.com/p/t10-1-2w-6500k-70-lumen-5-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-dc-12v-51356#.U-CQWyjCAxc

sku_51356_1.jpg

Ze zijn nog niet binnen, maar zullen een stuk zuiniger, minder warm, en feller zijn. Zeker een upgrade t.o.v dat jaren 90 geel licht.

Dashboard verlichting is trouwens een ander type lamp(zien onderstaande post van buur), dat is een festoon en die hebben ze ook overal te koop. Maar eerst maar is de hemellichten proberen.

Terug
Naar boven