Rubenheide
Lid
Hallo mede Opel rijders,
Het betreft een:
Opel corsa B
Datum eerste toelating 25-07-1997
1.4i 16v Sport (94 PK)
Handbak
Voor mensen die graag in context lezen begin hier V, voor opsomming scroll down:
Oke, het probleem is dus dat constant mijn brandstofpomp zekering eruit springt.
Het gebeurt gewoon spontaan tijdens het rijden, soms na een paar kilometer soms na een paar honderd meter.
Als ik de motor uit zet en de zekering vervang moet ik hem even laten 'rusten' (3 tot 6 minuten) voor ik de motor opnieuw start anders knapt hij direct zodra de motor rond gaat.
Dus ik denk direct brandstofpomp of relais kapot.
Ik naar de sloop, opzoek naar een corsatje met weinig kilometers.
Pomp uit een Corsa B 1995 1.4i met 101.000 km gehaald.
Ook direct maar het relais erbij meegenomen.
Beide getest en in mijn eigen auto gezet.
Na ongeveer 2/3 km springt weer mijn zekering (ongeveer nummer 15 in 2 dagen)
Met een hand vol geknapte zekeringen toch thuis gekomen.
Mijn 2e brainfart was misschien is er een kabelbreuk, maar dit lijkt mij persoonlijk sterk aangezien het op de rechte vlakke stukken gebeurt en bij drempels/ongelijk wegdek niet opvallend vaker.
(Naar mijn idee gebeurt het trouwens wel vaker bij het loslaten van het gaspedaal)
Mijn vraag is nu, heeft iemand dit probleem eerder gezien of heeft iemand hier ideeën over?
Samenvatting:
* Brandstofpomp zekering springt eruit.
* Pomp en relais vervangen.
* Gebeurt opvallend vaker bij loslaten gaspedaal (kabelbreuk onwaarschijnlijk)
* Iemand ideeën?
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedankt!
Ruben
Het betreft een:
Opel corsa B
Datum eerste toelating 25-07-1997
1.4i 16v Sport (94 PK)
Handbak
Voor mensen die graag in context lezen begin hier V, voor opsomming scroll down:
Oke, het probleem is dus dat constant mijn brandstofpomp zekering eruit springt.
Het gebeurt gewoon spontaan tijdens het rijden, soms na een paar kilometer soms na een paar honderd meter.
Als ik de motor uit zet en de zekering vervang moet ik hem even laten 'rusten' (3 tot 6 minuten) voor ik de motor opnieuw start anders knapt hij direct zodra de motor rond gaat.
Dus ik denk direct brandstofpomp of relais kapot.
Ik naar de sloop, opzoek naar een corsatje met weinig kilometers.
Pomp uit een Corsa B 1995 1.4i met 101.000 km gehaald.
Ook direct maar het relais erbij meegenomen.
Beide getest en in mijn eigen auto gezet.
Na ongeveer 2/3 km springt weer mijn zekering (ongeveer nummer 15 in 2 dagen)
Met een hand vol geknapte zekeringen toch thuis gekomen.
Mijn 2e brainfart was misschien is er een kabelbreuk, maar dit lijkt mij persoonlijk sterk aangezien het op de rechte vlakke stukken gebeurt en bij drempels/ongelijk wegdek niet opvallend vaker.
(Naar mijn idee gebeurt het trouwens wel vaker bij het loslaten van het gaspedaal)
Mijn vraag is nu, heeft iemand dit probleem eerder gezien of heeft iemand hier ideeën over?
Samenvatting:
* Brandstofpomp zekering springt eruit.
* Pomp en relais vervangen.
* Gebeurt opvallend vaker bij loslaten gaspedaal (kabelbreuk onwaarschijnlijk)
* Iemand ideeën?
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedankt!
Ruben