• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B rammelpook

Fearless

Forumbewoner
Heb in mn circuithok al enige tijd een naar rammeltje in de pook.

Heb al een ander van de sloop gemonteerd, maar die had het slimmer.

Heb de pook open en bloot in de auto staan maar ik kan niets zien wat los ligt. Als ik hem iets naar links druk dan is het geluid weg.

Maar om nou altijd met 1 hand op de pook te rijden wordt hem ook niet echt.

Iemand het zelfde al eens gehad? Tis een irritant gerammel, hoe harder ik rij hoe harder ie rammelt. vanaf de 3e versnelling zon beetje.

Ik had het ook al voordat ik mn volgegoten motorsteunen monteerde dus lijkt me sterk dat het door de stijfheid van de motor komt.

Het geluid klinkt metalisch.

jah idd! hij doet het pas bij hogere snelheden boven 3000 toeren...

Dat is lastig zoeken dan haha.

Ik denk dat het bolletje zit met dat rubber er omheen. in de pook zelf. Want als je hem in zn vrij drukt zit daar nogal iets speling tussen.

Zal hem eens van een ander rubber voorzien.

jah idd! hij doet het pas bij hogere snelheden boven 3000 toeren...

Dat is lastig zoeken dan haha.

Ik denk dat het bolletje zit met dat rubber er omheen. in de pook zelf. Want als je hem in zn vrij drukt zit daar nogal iets speling tussen.

Zal hem eens van een ander rubber voorzien.

Heb ik momenteel ook, maar ook gehad op mijn vorige c20xe's en daar had ik het niet..

Na iets beter te hebben geluisterd denk ik toch dat het van de stang afkomt, mja bij 130 op de snelweg in het donker in me eentje te zitten luisteren werkt maar half..

Heb ik momenteel ook, maar ook gehad op mijn vorige c20xe's en daar had ik het niet..

Na iets beter te hebben geluisterd denk ik toch dat het van de stang afkomt, mja bij 130 op de snelweg in het donker in me eentje te zitten luisteren werkt maar half..

Ik heb t ook in de A met een calibra mechanisme.

Lijkt me dat stangen stelsel op de bak, maar is zo lastig te controleren.

Ik heb t ook in de A met een calibra mechanisme.

Lijkt me dat stangen stelsel op de bak, maar is zo lastig te controleren.

Dat heb ik nu dus ook in mijn 2.0 Tiegje..

Kon het eerst niet vinden totdat ik dus ook de halve auto gestript had en heb nu dus ook mijn pook open liggen, bij mij moet ik de pook naar een willekeurige kant duwen en vasthouden, anders rammelt die dus ook de boel bij elkaar, lijkt wel een losse ring tegen ijzer o.i.d. ofzo.. ?

Heb het iig bij mijn 2.0 Corsa's nooit gehad, mja pook etc. van een Tieg is hetzelfde als die van een B Corsa, wil dit ook erg graag weg hebben..

@Fearless wrote:Heb in mn circuithok al enige tijd een naar rammeltje in de pook.

Heb de pook open en bloot in de auto staan maar ik kan niets zien wat los ligt. Als ik hem iets naar links druk dan is het geluid weg.

Iemand het zelfde al eens gehad? Tis een irritant gerammel, hoe harder ik rij hoe harder ie rammelt. vanaf de 3e versnelling zon beetje.

Ik had het ook al voordat ik mn volgegoten motorsteunen monteerde dus lijkt me sterk dat het door de stijfheid van de motor komt.

Dat heb ik nu dus ook in mijn 2.0 Tiegje..

Kon het eerst niet vinden totdat ik dus ook de halve auto gestript had en heb nu dus ook mijn pook open liggen, bij mij moet ik de pook naar een willekeurige kant duwen en vasthouden, anders rammelt die dus ook de boel bij elkaar, lijkt wel een losse ring tegen ijzer o.i.d. ofzo.. ?

Heb het iig bij mijn 2.0 Corsa's nooit gehad, mja pook etc. van een Tieg is hetzelfde als die van een B Corsa, wil dit ook erg graag weg hebben..

@Fearless wrote:Heb in mn circuithok al enige tijd een naar rammeltje in de pook.

ijzer op ijzer zo klinkt het.

Het komt echt vanaf de pook. .

De pook is snel uitwissebaar door die pin onderin er uit te trekken en vervolgens de pook omhoog te halen.

Ik probeer nog even een andere, anders zit het toch ergens in die stang naar voren toe.

ijzer op ijzer zo klinkt het.

De pook is snel uitwissebaar door die pin onderin er uit te trekken en vervolgens de pook omhoog te halen.

Ik probeer nog even een andere, anders zit het toch ergens in die stang naar voren toe.

Ik weet het, is bij mij precies hetzelfde waarschijnlijk!

Maar ik weet bijna zeker dat het ergens van bij de pook vandaan moet komen (althans bij mij, want bij het vasthouden is het weg en de duidelijke rammel is echt daar te horen, of ligt er misschien iets los in de tunnel ofzo.. ) ?

Laat maar weten als je het opgelost hebt..

@Fearless wrote:ijzer op ijzer zo klinkt het.

Ik weet het, is bij mij precies hetzelfde waarschijnlijk!

Maar ik weet bijna zeker dat het ergens van bij de pook vandaan moet komen (althans bij mij, want bij het vasthouden is het weg en de duidelijke rammel is echt daar te horen, of ligt er misschien iets los in de tunnel ofzo.. ) ?

Laat maar weten als je het opgelost hebt..

@Fearless wrote:ijzer op ijzer zo klinkt het.

Terug
Naar boven