• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B start niet

kuhl

Lid
Ik heb problemen met mijn Corsa B van 1996. Voordat de auto niet meer startte waren er al enige startproblemen, de auto moest s morgens ca. 7 x gestart worden voordat deze aansprong. Als je er vervolgens mee wegreed hield de motor even in bij door een bocht gaan om vervolgens het weer goed te doen. Naar mijn idee was het probleem weg zodra de auto warm was. Hierna kon de auto normaal gestart worden en gaf hij bij volgende startpogingen geen problemen. Na een nacht stilstaan gaf het starten wel weer problemen.

Vorige week probeerde ik de auto weer te starten en na poging vijf gaf deze een ander geluid en start de auto helemaal niet meer. De startmotor is getest en werkt volgens mij goed, het paarse relais is vervangen, ontstekingsblok is vervangen. De auto krijgt geen vonk bij starten. Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Voordat er aan geknutseld is gaf de auto wel voldoende vonk.

beste,

stel je even voor in het daarvoor bedoelde topic en vertel iets meer over je auto, wat voor motor ligt erin bijvoorbeeld dat maakt het wat makkelijker hier!

mvg

Geen vonk.. Check je bobine en de verdeler ..neem aan dat je motorcode c14nz hebt.. Een 1.4 8v mottor

Check de verdeler dat de messing contactpunten in de kap niet verbrand zijn.. Dit kan leiden tot een slechte of geen vonk.. Loop je bougiekabels na op breuken en check de bobine rechts bij de wielkast onder de kap of deze naar behoren werkt

Terug
Naar boven