• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Corsa B] stuitert tijdens het rijden

Onderbroekie

Post veel
Beste forumleden,

Ik heb al enige tijd last van stuiteren tijdens het rijden. Vooral als ik een bocht neem, en ik rij dan in de bocht over een hobbel of trambaan heen, dan voel ik de achterkant gewoon naar links springen, hier heb ik last van vooral op de snelweg.

Het maakt niet uit hoe hard ik rij.

Dit heb ik vervangen:

Achter dempers zijn vervangen

Alle 4 banden zijn nieuw + goed uitgelijnd.

Waar kan het aan liggen??

Zit alles wel goed vast nog????

wiellager?

veren niet overgebroken?

Mijn corsa is 850 kg en die voel je ook wel trekken achter hoor denk dat het eerder is dat deze zo licht zijn??

Wiellagers zijn tijdje geleden vervangen orineel van de dealer.

veren afgebroken> Moet ik nog naar kijken hoe kan ik dat zien? Door de auto stukje naar beneden duwen en kijken of hij terug stuitert?

Wauw 850 KG hoe heb je dat voor elkaar geflikt :-P

@richardschaeks wrote:Zit alles wel goed vast nog????

wiellager?

veren niet overgebroken?

Mijn corsa is 850 kg en die voel je ook wel trekken achter hoor denk dat het eerder is dat deze zo licht zijn??

@Onderbroekie wrote:Wiellagers zijn tijdje geleden vervangen orineel van de dealer.

veren afgebroken> Moet ik nog naar kijken hoe kan ik dat zien? Door de auto stukje naar beneden duwen en kijken of hij terug stuitert?

wiellager?

veren niet overgebroken?

tis een x1.2xe van 2000 he, maar er zijn nog lichtere hoor, ik meen de 1.0 met 820 kilo of zelfs nog minder,

en me x30xe is 1055 kg op papier...

Nice man !! :thumbup

@richardschaeks wrote:@Onderbroekie wrote:Wiellagers zijn tijdje geleden vervangen orineel van de dealer.

wiellager?

veren niet overgebroken?

tis een x1.2xe van 2000 he, maar er zijn nog lichtere hoor, ik meen de 1.0 met 820 kilo of zelfs nog minder,

@richardschaeks wrote:@Onderbroekie wrote:Wiellagers zijn tijdje geleden vervangen orineel van de dealer.

wiellager?

veren niet overgebroken?

Mijn 1.2 = 830, zou dus goed kunnen ;)

----

Ben je niet met je auto naar school trouwens? xD... Moet je gewoon ff 'naar de wc' ;)

Achterkant van corsa is volgens mij vrij licht, zo hebben wij al een keer in de sloot gelegen doordat de achterkant ons voorbij wou.

Kan aan een band liggen.

Ik heb hetzelfde meegemaakt en het lag aan de nieuwe band.

Uitleg van de bandenboer was: omdat ze soms lang in het rek liggen, kan het voorkomen dat er een deuk/bobbel in de band komt die er niet meer uitgaat bij montage.

2e oorzaak is fabricagefout van de band.

Ze zitten er al enige tijd op geen problemen ermee gehad, sinds een paar weken doet me auto al raar..

@man!ac wrote:Kan aan een band liggen.

Ik heb hetzelfde meegemaakt en het lag aan de nieuwe band.

Uitleg van de bandenboer was: omdat ze soms lang in het rek liggen, kan het voorkomen dat er een deuk/bobbel in de band komt die er niet meer uitgaat bij montage.

2e oorzaak is fabricagefout van de band.

Klopt, maja hijs standaard bij mij, ga weekend onder de auto liggen kijken..

Heb helaas geen brug of een sleutelhokkie..

@PeterNoFear wrote:@Onderbroekie wrote:Nee, echt stuiter geval elke keer..

@PeterNoFear wrote:ook geen glijders gehad?

dan zou het misschien aan je banden liggen

Okee, naja weet ik t ook niet, ik weet alleen dat een auto stuiterd als je hem zwaar verlaagd...

Gister op de brug gegaan me B'je ben niks geks tegen gekomen...

Denk dat ik toch een keer een afspraak met Willem ga maken voor een grondig onderzoek.

Terug
Naar boven