• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa B verbruik

Hallo mede opel coureurs,

Ben niet heel actief op forums (weinig tijd).

Dus kom ik hier eigenlijk alleen als ik een vraag heb, maargoed daar is het natuurlijk ook een beetje voor he...

Ik vroeg mij zo eens af wat een corsatje van 97 gemiddeld verbruikt.

Heb er verder qua motor niks aan gedaan alleen een open filtertje erop.

Ik krijg, zelfs als ik netjes in de lage toeren bijf rijden, het verbruik niet onder de 1op10.

Is dit normaal, is dit een kwaaltje, kan ik er iets aan doen?

Alvast bedankt voor de informatie.

Keep on ridin!

Ps. Zal binnenkort ff wat pics op dit forum plaatsen (nothing fancy tough)

Kijk ook even naar je bandenspanning, bredere banden kan ook een probleem zijn.

En als laatste kan je ook nog kijken naar het brandstoffilter, misschien is die nog nooit vervangen en die zit die vol met zooi.

Originele filter inderdaad terug plaatsen, je motorblok vind dat sportfilter niet fijn. Je bandenmaat is niet origineel, zet er maar eens 165/65-14 onder, zit je weer op de originele waardes ;)

Banden maakt bijna geen verschil hoor. Ik reed ook gewoon 1.17 gemiddeld met mimn x12xe op 195 breed.

zou even de zoek functie gebruiken

Inderdaad, banden maken nauwelijks verschil toch. Ik merkte niks toen ik zelfs van 195 breed naar 225 breed op de Corsa ging.

Ik denk verkeerde afstelling of iets vervuild in het blok. Als je rustig aan rijdt merk je met een open luchtfilter ook niet zo veel verschil.

Gemiddeld 1 op 11 met een Combo-B (Corsa-B windvanger editie :jerry ), met licht gekietelde X16XE in het vooronder, en redelijk zware voet..

Willem

Terug
Naar boven