• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa b:x1.2XE

Corsa B X1.2XE

Na het starten loopt deze corsa zeer slecht, en bij het warmer worden langsaam beter, maar blijft een beetje inhouden ?

Zou dit bv. de bobine kunnen wezen ?

Ik kan deze namelijk kopen .

mvgr coen

de bobine denk ik niet bij dit type

aangezien die uit een geheel bestaat voor alle4 de bougies

denk eerder je electrische schoke stuk ofzo

Stationair slecht of ook op toeren, dus met rijden?!

Inhouden op toeren kan de luchtmassameter zijn, hoeft geen storing(slampje) aan te geven.

Is eventueel zelf te testen; vanuit stationair volgas en als ie dan moeizaam op toeren komt is het 9 van de 10x de luchtmassameter. Ding kost wel rond de 200-300 euro!!

Stotterend inhouden kan duiden op een elek. probleem zoals een defecte bougie(s) of DIS (bobine).

Stationair slecht lopen kan een probleem zijn met de stappenmotor. Is toendertijd een modificatie voor geweest met o.a. andere stappenmotor + extra stukje kabelboom + nieuwe software.

Bedankt mannen

Ik heb van deze koop afgezien,mede door deze storing klopte ook de Nap niet,

geen kilometer opgave.

Mvrgr

Coen

Tevens wilde ik mij even voorstellen,

ik ben Coen en heb nu een 1.4l16v 3d gekocht, waar ik een tijdje van ga genieten.

Ben ooit nogeens monteur geweest, en ga proberen deze Corsa zelf zoveelmogelijk te onderhouden.

Hartelijke groeten Coen

Terug
Naar boven