• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa C Lekke koppakking of wat anders?

Tijdens het rijden viel het vermogen ineens weg en lampje motorstoring ging aan en uit paar keer en blijft nu branden. Auto naar huis gesleept. Start nog wel en rijd weinig vermogen. Je ruikt hem ook heel erg en maakt een ander geluid. Hier een filmpje

Hoi, sfearox

Voor zover ik het kan beoordelen, betreft geluid, heb ik het idee dat hij op 3 cilinders loopt, Maar ik kan het mis hebben.

Of je moet hem uit laten lezen Obd of opcom.

Misschien is er bij jou in de buurt met een Obd of opcom.

Controleer de bougies en bobine en slush onder je olie dop, dit kost dan tot zo ver niets.

[quote quote=18444860]Hoi, sfearox Voor zover ik het kan beoordelen, betreft geluid, heb ik het idee dat hij op 3 cilinders loopt, Maar ik kan het mis hebben. Of je moet hem uit laten lezen Obd of opcom. Misschien is er bij jou in de buurt met een Obd of opcom. Controleer de bougies en bobine en slush onder je olie dop, dit kost dan tot zo ver niets.[/quote]

Als 1 van de nokkenassen gebroken is dan start die niet meer toch, en kan je niet rijden? Morgen even uitlezen.

[quote quote=18444885]Kan verschillende oorzaken hebben, is zo niet vast te stellen.[/quote][quote quote=18444885]Kan verschillende oorzaken hebben, is zo niet vast te stellen.[/quote]

Net uitgelezen

P0301 OBD-II-foutcode: cilinder 1 gevonden met ontstekingsfout

P0300 OBD-II-foutcode: gedetecteerd willekeurig / meervoudige cilinderstoring

[quote quote=18444860]Hoi, sfearox Voor zover ik het kan beoordelen, betreft geluid, heb ik het idee dat hij op 3 cilinders loopt, Maar ik kan het mis hebben. Of je moet hem uit laten lezen Obd of opcom. Misschien is er bij jou in de buurt met een Obd of opcom. Controleer de bougies en bobine en slush onder je olie dop, dit kost dan tot zo ver niets.[/quote]

Net uitgelezen

P0301 OBD-II-foutcode: cilinder 1 gevonden met ontstekingsfout

P0300 OBD-II-foutcode: gedetecteerd willekeurig / meervoudige cilinderstoring

Hoor graag advies wat ik nu het beste als eerst kan testen met deze foutcodes. Zat zelf te denken om eerst een compressietest te doen?

Wat is de motorcode?

Hoe zien de bougies er uit?

Hoe ziet de bobine er uit?

Zit er olie in het koelwater of water in de olie?

Je kan een cilinderlektest laten doen of het koelvloeistof systeem op druk zetten om te kijken of de koppakking lek is.

Ook kan je natuurlijk een compressietest doen.

[quote quote=18445014]P0301 OBD-II-foutcode: cilinder 1 gevonden met ontstekingsfout P0300[/quote]

P0301 , P0300 zijn de codes. Gaat om een z14xe.

Koelvloeistof ziet er nog schoon uit en is vol. Heb alleen het idee dat het olie iets gezakt is met peilen.

Heb verder weinig verstand en geen speciaal gereedschap. Maar een bougie of de bobine vervangen moet wel lukken denk ik. Heb ze nog niet bekeken

Haal de bobine en bougies er maar is uit voor een controle.

Als je de bobine gaat vervangen, dan ook gelijk nieuwe bougies erin doen.

[quote quote=18445534]Haal de bobine en bougies er maar is uit voor een controle. Als je de bobine gaat vervangen, dan ook gelijk nieuwe bougies erin doen.[/quote]

Heb de bobine los gehaald zag er nog als nieuw uit niks aan te zien. Bougies ook niks aan te zien, buitenkant dan. Heb de bobine nog doorgemeten maar kon geen gekke dingen vinden.

Auto staat bij de garage en hoor het pas volgend weekend.

Terug
Naar boven