• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa C maakt raar geluid bij op en neer veren

Hoi opel rijders, ik heb een al geruime tijd last van een vreemd geluid dat het net lijkt, of de voorbanden bij het op een neer veren, de banden tegen de plastic kappen stoten.

Me schokdempers waren al aan vervaning toe, die heb ik pas vervangen voor een nieuwe setje van Monroe, de auto rijd verder perfekt nu maar het geluid is er nog steeds. Vooral bij het een beetje snel nemen van drempels, of bij het uitrijden van de garage (heuvel op)

Meer Corsa C gebruikers dit geluid/probleem? AVB

Hoor je het geluid pas sinds de temperaturen laag zijn?

Kan zijn dat het de rubbers van je top-mounts zijn die wat stug worden door de kou.

Hoor je het geluid pas sinds de temperaturen laag zijn?

Kan zijn dat het de rubbers van je top-mounts zijn die wat stug worden door de kou.

stabilisator rubbers, heb ik ook gehad en ook al bij m`n corsa c van de vouw, bij opel zeiden ze ook dat het veel voorkomt bij de corsa c

stabilisator rubbers, heb ik ook gehad en ook al bij m`n corsa c van de vouw, bij opel zeiden ze ook dat het veel voorkomt bij de corsa c

Ook bij de zafira's en vectra's en dergelijke

De rubbers kraken om de metalen stang. Ik haal ze altijd los en vet ze in met keramisch vet....kopervet en dergelijke kan ook wel. Zolang het maar niet van die dunne reuzel is. Het zijn torxbouten die je los moet halen, maar met een ratelsleutel 10 (steek/ring ratel) heb je ze al snel los.

Dan is het kraken voorbij.

Laat je niet wijs maken dat er nieuwe rubbers om moeten, het insmeren met vet werkt zeer goed.

Ook bij de zafira's en vectra's en dergelijke

De rubbers kraken om de metalen stang. Ik haal ze altijd los en vet ze in met keramisch vet....kopervet en dergelijke kan ook wel. Zolang het maar niet van die dunne reuzel is. Het zijn torxbouten die je los moet halen, maar met een ratelsleutel 10 (steek/ring ratel) heb je ze al snel los.

Dan is het kraken voorbij.

Laat je niet wijs maken dat er nieuwe rubbers om moeten, het insmeren met vet werkt zeer goed.

Kijk daar heb ik wat aan :) Het probleem speelt zich al wat langer, in de zomer ook al. Ik zal deze rubbers idd eerst insmeren, en evt. vervangen. Ik houd jullie op de hoogte, Thanx all!

Kijk daar heb ik wat aan :) Het probleem speelt zich al wat langer, in de zomer ook al. Ik zal deze rubbers idd eerst insmeren, en evt. vervangen. Ik houd jullie op de hoogte, Thanx all!

Nou heren, vandaag eindelijk aan toe gekomen :) De rubbers zijn vervangen, en het vervelende geluid is weg!! Klinkt weer als nieuw Bedankt voor de tip guys! :thumbup

Nou heren, vandaag eindelijk aan toe gekomen :) De rubbers zijn vervangen, en het vervelende geluid is weg!! Klinkt weer als nieuw Bedankt voor de tip guys! :thumbup

Terug
Naar boven