• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa C Xenon inbouwen

hellowa ik ben hier nieuw en ik wil meteen met de deur in huis vallen

ik zit namelijk met een probleem ik wil in mijn corsa C xenon inbouwen alleen nu zijn daar een hoop aanpassingen aan nodig

ik heb eigenlijk alles aangepast de pitjes passen erin en zitten vast...

alleen nu moet ik ze aan gaan sluiten en dat is nu net mijn probleem... hoe kan ik dat het beste doen...??

zelf dacht ik in de orginele bekabeling knippen en dan met knijpschoentjes erbij zetten... maar ik weet niet welke kleur draden ik door moet knippen daarvoor...:angel

alvast bedankt

Grts Janoes

Knippen!? Niet nodig

Je hoeft alleen de kabels van de omvormers naar de lampen aan te sluiten (zijn stekkers)

en de omvormers goed vastzetten uiteraard.

De lampen krijgen hun stroom gewoon via de normale stekker die op je koplampen zitten.

origineel gepost door Dion-Corsa

Als je geen lenslampen hebt, niet aan beginnen.

Kijk, jij snapt het;)

Wij hebben ook Xenon in de Corsa C (uiteraard in combinatie met een lens koplamp) dit was echt helemaal plug and play!

origineel gepost door Harjan

Kijk, jij snapt het;)

Wij hebben ook Xenon in de Corsa C (uiteraard in combinatie met een lens koplamp) dit was echt helemaal plug and play!

Ik erger me kapot aan mensen die het wel doen.. gewoon echt asociaal tegenover je medeweg-gebruikers.. doe het goed of doe het gewoon niet! Anders gaan ze straks de regels wel verscherpen wat al een periode geweest is mede dankzij de sjonnys met xenon in de standaard koplampen.. (denk ik dan)

Jongens even een vraagje, kan iemand mischien 2 fotootjes erop gooien van corsa C koplampen.

Een keer de gewone en een keer de lens koplamp..

Graag terwijl de lichten uit zijn zodat ik eens het verschil kan zien, heb zelf een setje xenon liggen, maar ben ff benieuwd welke lampen ik heb..

Thx alvast

normale lampen:

CorsaC8.jpg

3d Koplampen:

76d3f84148deb18a51ac4fc1d512c708.jpg

origineel gepost door Harjan

Kijk, jij snapt het;)

Ik erger me kapot aan mensen die het wel doen.. gewoon echt asociaal tegenover je medeweg-gebruikers.. doe het goed of doe het gewoon niet! Anders gaan ze straks de regels wel verscherpen wat al een periode geweest is mede dankzij de sjonnys met xenon in de standaard koplampen.. (denk ik dan)

inderdaad... xenon is best mooi en snap wel waarom ook zelfs de sjonnies het willen maar gvd irritante randdebielen die me verblinden... :thumbdown:thumbdown

damn, vroeg me al af waarom sommige koplampen zo fucking irritant zijn om tegenin te kijken

het ligt dus echt aan de montage?

Komt inderdaad door in gewone lampen met Xenon..

Als je op de boven geplaatste foto kijkt zie je DIRECT het lampje zitten..

dat lampje word dan een Xenon pit, Waar je DIRECT in Tuurt als deze tegeover je rijdt.

Daar heb je met de lens lampen geen last van..

ik heb bij mijn Vectra-B1 originele lampen, metalen kapjes over de bollen, en bij mij verblind de Xenon dus ook niet in de gewone vectra-B1 lamp..

gaat puur om die lampjes waar je recht in kijkt..

willem

Terug
Naar boven