• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa GSI 99 olievraagje

MartinQ

Post weinig
Hoi

Heb sinds afgelopen zaterdag weer een Corsa(m'n vorige is een beetje kaduuk gegaan op nieuwjaarsnacht, 3 werkende cilinders nog maar).

Echt een mooie, netjes onderhouden GSI uit 99 met 144.000 op de teller.

Alleen was het oliepeil een beetje laag. Heeft recent nog een onderhoudsbeurt gehad werd er gezegd, alleen weet niet welke km stand dat was, dus wil ik van de week ff een beurtje geven(bougies checken, interieurfilter, luchtfilter, olie + filter).

Alleen welke olie is nou het beste voor een GSI uit 99, of maakt dat niet veel uit?

Weet niet wat er in zit, zit nu zoiezo een beetje half-syntheet 10W40 in, omdat het peil onder het minimum was, dus moest ff bijvullen).

Maar wat raden julie aan om er in te gooien?

In m'n vorige ging altijd cheape Gamma olie in 10W40, omdat ie 1l op de 1000km verbruikte :P

Maar ben van plan om met deze wat langer te doen :P

Gr

Martin

@wim-v6 wrote:Ikzelf vul alles met 5w40 volsynthetisch, omdat het simpelweg voor mij niet duurder is als 10w40 halfsyntheet.

10w40 is meer een olie welke vaker aangeraden word voor oudere motoren, ligt een beetje aan de staat van de motor..

Willem

Ok dank je Willem :D

@wim-v6 wrote:10w40 kan wel, ik weet alleen niet wat bij de laatste beurt is gebruikt...

Willem

Ok, maar in principe als ik gewoon de olie ververs + filter, kan er gewoon 10w40 in?

En dan vol of half syntheet?(of kan dat alleen maar 1 van de 2 zijn)?

@wim-v6 wrote:ja hoor.. 10w40 is meestal halfsyntheet, maar ook te krijgen in volsyntheet..

Willem

Ok dank je Willem.

Nog 1 vraagje dan :P

Wat is aan te raden voor een motor met 144.000 erop? Vol of half syntheet? :P

Ikzelf vul alles met 5w40 volsynthetisch, omdat het simpelweg voor mij niet duurder is als 10w40 halfsyntheet.

10w40 is meer een olie welke vaker aangeraden word voor oudere motoren, ligt een beetje aan de staat van de motor..

Willem

@FabianGT wrote:Voor dit model word 5w40 of 5w30 aangeraden, volsyntheet.

Rijdt zelf met 5w40 volsyntheet.

Ok thx, ik zal morgen ook ff kijken voor 5w40 volsyntheet.

Terug
Naar boven