• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa gsi x16xe koud probleem

Thijsje

Post weinig
hoi.

ik heb voor de winter een dikke gsi aangeschaft.

treft dr 1 uit 95 met de ecobwegh motor (x16xe)

nu heb ik t probleem, ofja eigelijk de corsa heeft t probleem dat als hij koud is, hij een beetje beroerd loopt.

denk dan stotteren en op 3 cilinders lopen als ik het gas wat verder in duw.

zodra ik m koud gestart heb, hoor je ook de stofzuiger aangaan, zodra deze uit is heb ik t idee dat t beroerd lopen ook minder is. maar dat kan natuurlijk ook mee te maken hebben dat hij al warm is.

verder heb ik zo t idee als hij warm is, en in trap m goed door dat hij niet zuiver loopt. of het klinkt gewoon zo en moet ik niet klagen.

wat me ook op viel, is (nadat ik het motormanagementlampje erweer in heb gedaan) hij bij (vanuit hoog toeren komende) gas los = motorlampje aan.... gaat pas uit als ik contact uit en weer aan doe zegmaar......

zo, mooi verhaal, iemand die me wat duidelijkheid kan scheppen?

t enigste wat ik weet is dat ik bij dit type blok overal gigatisch kloten bij kan komen.

mijn dank is groot

Terug
Naar boven