• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa heel lang stil gestaan, Dynamo laad accu niet meer op

Ik heb een Opel Corsa Comfort uit het jaar 2001 aangeschaft.(electronic)

Deze auto heeft meer stil gestaan dan gereden.

Nu eindelijk kunnen wij hem in gebruik gaan nemen maar stuiten gelijk op het probleem dat de Dynamo niet bijlaad.

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen als je zowat 2 jaar buiten stil gestaan hebt.

Natuurlijk zijn de koolborstels aangetast en moet het zaakje binnen in de Dynamo even weer soepel gemaakt worden.

Maar buiten het feit dat ik even moet uitzoeken hoe ik deze Dynamo los maak had ik ook de indruk dat alles over een riem loopt.

Dus Dynamo, distrubitie, waterpomp dus vermoed ik dat zomaar los gooien van de Dynamo niet echt verstandig is.

Daar ik niet een echte expert ben op autotechniek wil ik even gebruik maken van jullie kennis en ervaring omtrent dit voorval.

Hoe pak ik het nu aan?

Peter

Wat voor motor zit er in? Liefst even de motorcode geven, die staat wel op je kentekenpapieren. De dynamo wordt niet aangedreven door de distributieriem, dus maak je daar geen zorgen over ;) Eerst de accu even loskoppelen, riem los maken en dynamo eraf halen. Persoonlijk zou ik voor een andere dynamo gaan, voor hetzelfde geld is je spanningsregelaar overleden en zit je voor niks je dynamo schoon te maken. ;)

Wat voor motor zit er in? Liefst even de motorcode geven, die staat wel op je kentekenpapieren. De dynamo wordt niet aangedreven door de distributieriem, dus maak je daar geen zorgen over ;) Eerst de accu even loskoppelen, riem los maken en dynamo eraf halen. Persoonlijk zou ik voor een andere dynamo gaan, voor hetzelfde geld is je spanningsregelaar overleden en zit je voor niks je dynamo schoon te maken. ;)

Bedankt voor je snelle reactie en de informatie.

Motorcode wordt als zodanig niet vermeld op het kenteken

wel staat er Corsa-C z1.2xe easytonic

AB11 1A02A2BDCA5

benzine 1199 cm3

M1 AB personenauto

Kun je daar wat mee?

En het loshalen van een Dynamo is dit dmv 2 bouten.

De riem wordt gespannen dmv een veer.

Peter

Bedankt voor je snelle reactie en de informatie.

Motorcode wordt als zodanig niet vermeld op het kenteken

wel staat er Corsa-C z1.2xe easytonic

AB11 1A02A2BDCA5

benzine 1199 cm3

M1 AB personenauto

Kun je daar wat mee?

En het loshalen van een Dynamo is dit dmv 2 bouten.

De riem wordt gespannen dmv een veer.

Peter

yep, motorcode is z12xe. Die spanner kan nog wel even gekut zijn, als dit hetzelfde is als een x12xe uit een corsa b. Loshalen wil nog wel maar om de spanner weer in te drukken zodat de riem er weer op kan, dat was vrij lastig toen ik het gedaan heb. Dynamo zelf loshalen is een koud kunstje, geloof idd met 2 bouten.

yep, motorcode is z12xe. Die spanner kan nog wel even gekut zijn, als dit hetzelfde is als een x12xe uit een corsa b. Loshalen wil nog wel maar om de spanner weer in te drukken zodat de riem er weer op kan, dat was vrij lastig toen ik het gedaan heb. Dynamo zelf loshalen is een koud kunstje, geloof idd met 2 bouten.

Terug
Naar boven