• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cruise control + armsteun

benoben

Post weinig
Beste Opel-fanaten,

Sinds kort rijd ik met een Opel Astra G 1.7 CDTI uit 2003 (eventuele foto's in voorsteltopic). Nu is de wagen perfect, buiten 2 dinges.

- Geen cruise control... Is dit te installeren op deze wagen +Hoeveel kost dit om in te laten bouwen?

- Geen armsteun... Is ook dit te installeren in de wagen + hoeveel kost dit om in te laten bouwen? Het is geen leren interieur.

Alvast bedankt voor de antwoorden! :thumbup

Over beide onderwerpen al duizend miljoen miljard onderwerpen geweest... kijk es bij de how to of gebruik zoek functie?!

mjah het is belangrijk om te weten wat voor motor je hebt, en dat weet ik dus niet (ben nieuw bij opel..). Maar ik zoek wel even verder!

arm steun kan je kopen bij de opel dealer. kost 9 tientjes. ik heb er ook sinds kort. vind het goed zitten.

cc weet ik niet exact. ik heb het standart in mijn astra zitten en werkt ook perfect.

Zoals al eerder aangegeven is een armsteun bijna overal wel te verkrijgen en zo gemonteerd.

Als jij een 1.7 CDTI hebt dan is je motorcode hoogst waarschijnlijk de Z17DTH.

Of je daar cruisecontrol in kunt (laten) bouwen hangt er vanaf hoeveel er is voorbereid.

Uit mn hoofd heeft een Z17DTH een elecktrisch gaspedaal en aangezien bij een H alles CANbus is kan het haast niet veel werk zijn MITS de ecu daarvoor geschikt is.

Ook bij een G is het afhankelijk van de ECU (pen 9) of die wel of niet bekabeld is.

Er loopt nog een topic van OpelKees in het Astra gedeelte waar eea staat uitgelegd.

Een armsteun kan je achteraf niet origineel instaleren, je kan er kopen in aftermarket en die komen rond de 150,00 euro.

Wat de cruise control betreft zijn er inderdaad wagens waar enkel de hendel van de pinkers moet vervangen worden maar je weet nooit op voorhand of dit ook op uw voertuig werkt, Hangt af van bekabeling dat er in fabriek is ingestoken. Je kan het ook niet zo direkt zien, je moet werkelijk de andere hendel monteren en proberen te programmeren. Ik schat hendel,montage en programmeren rond de 130,00 euro.

Klopt dit wat de dealer zegt? En is deze prijs wat normaal (België)?

Alvast bedankt!

Zijn er mensen met een universele armsteun van gm-Tuningparts? Zoja, zijn ze er tevreden van?

alvast bedankt voor de reply :wors

Terug
Naar boven