• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cruise control installeren in corsa-c/combo c tour

combo c tour

Post weleens wat
hallo,

ik had een vraag omtrent cruise control in een Corsa-C/Combo C Tour.

heb mijn auto laten uitlezen of deze was voorbereid op cruise control.

dit was gelukkig het geval. :jerry

nu is mijn vraag als ik een cruise control hendel plaats werkt deze dan ook gelijk? :hmmz

ben bang van niet maar kun je deze zelf ook activeren of ben je zo wat verplicht langs de dealer te gaan? :swear :wtf

meende dat dit geactiveerd moet worden in de computer van de auto.

alvast bedankt voor jullie hulp en mee denken.

@beurjean,

bedankt voor de link.

dat word dus kijken of het grootste gedeelte van de kabels ligt anders die leggen. :hmmz :jerry

en dan ben ik toch afhankelijk van de dealer

om de cruise control te activeren aangezien ik niet in het bezit ben van de tech2. :swear :puke

had net even onder mijn dashboard gekeken maar koppelingsschakelaar ontbreekt inderdaad. :cry

heb wel de stekker al gevonden welke op die schakelaar moet worden bevestigt. :jerry

dus nu nog een dagje de tijd nemen om de rest even uit te dokteren. :agent :hmmz :jerry

net even vlug de stekker op de knipperlicht hendel gecheckt of alle 4 de pins zijn bezet. :angel

maar zo als de link aangeeft is pin mummer 4 niet bezet en moetik een kabeltje gaan trekken. :swear :puke

maar daar ga ik toch een dagje voor inplannen want die cruise control moet en zal werken. :jerry :afro :thumb

heb vandaag eens onder mijn motorkap gekeken

waar 1 en ander zit voor het leggen van kabels om de cruise control werkend te krijgen.

maar nu stuit ik op een probleem.

in de beschrijving moet men de stekker van het motor aanstuur apparaat losmaken en er een kabel in aansluiten.

nu heb ik er 2 opzitten.

en nu is dus de vraag welke ik moet hebben.

weet iemand raad?

zie bijgaande foto van wat ik aantrof bij mijn auto.

Ff kijken welke kant de kabels oplopen, de ene loopt richting je zekeringkast of bcm

De andere zullen de kabels van je sensoren inzitten denk ik.

Zijn de stekkers van binnen ook allebij hetzelfde?

geen idee.

heb ze nog niet losgenomen.

maar wat ik wel begrepen heb is dat je deze pas los kunt nemen las de accu is losgekoppeld.

zal de kabels of kabelhuls eens nalopen eens kijken waar ik uitkom.

thanks voor de info thereaper.

heb de kabels even nagelopen en moet dus de onderste hebben.

de bovenste gaat onder anderen naar de EGR en een sensor onder in het blok aan de voorzijde.

nu wil ik kabel/draad gaan halen maar welke dikte moet ik hebben?

dat is wat ik mij al afvroeg.

wil ook de zelfde bedrading leggen om zo problemen zeer zeker te voorkomen. :afro

thanks johanhummer09 :thumb

Terug
Naar boven