• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cruise control lampje

greg

Post weleens wat
heb al even gezocht op de zoekfunctie maar nog niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden.

hoe kan ik in mijn vec b het cc-lampje werkend krijgen. is dit überhaupt wel mogelijk

groet greg

Pm Wim ff, die heeft em. Zie ook zijn topic onder Vectra gedeelte "Der Caravan"

Greetz Emiel

Zal je moeten uitzoeken of de motorcomputer een pin heeft voor dit lampje.

makkelijkste methode is:

loss Motorcomputerpin maken, welke je van pin tot pin kan over zetten, deze aansluiten op de pin van het CC lampje (wel lampje plaatsen).

en dan steeds overprikken en proberen.

Dit lampje is in de schema's nergens te vinden.

Moet dan op de Auto zijde van de motorcomputer zitten (op de motorcomputer zitten 2 stekkers, 1 gaat naar de motor, de ander naar de auto..

Willem

@wim-v6 wrote:Zal je moeten uitzoeken of de motorcomputer een pin heeft voor dit lampje.

makkelijkste methode is:

loss Motorcomputerpin maken, welke je van pin tot pin kan over zetten, deze aansluiten op de pin van het CC lampje (wel lampje plaatsen).

en dan steeds overprikken en proberen.

Dit lampje is in de schema's nergens te vinden.

Moet dan op de Auto zijde van de motorcomputer zitten (op de motorcomputer zitten 2 stekkers, 1 gaat naar de motor, de ander naar de auto..

Willem

Bedankt Willem ik zal er eens naar gaan kijken!

Ik weet niet of de z18xe in de Holden Vectra B is geleverd.

In TIS zie je er duidelijk AUStralia bij staan bij de CC module en in de ECU van de Y26SE

Als een vec dezelfe computer heeft als een C corsa Z18XE dan zit de functie zeker op de computer!

(Heb hem bij mijn Corsa C ook werkend namelijk)

ik ben hier ook mee bezig geweest, maar helaas heeft mijn b1 het betreffende lampje niet

op het dashboard :???: maar hij is wel voor bekabelt voor cc, ik heb het er ook zelf achteraf

in gezet en het werkt perfect, dat dan weer wel. :D

B1 teller heeft het lampje niet voorbereid, maar een handige harrie zet dat er zo in..

Er is slechts 1 pin niet gebruikt op de CC Cervo, die is voor dat lampje..

willem,

ik heb het gezien willem, ik had de cc al uit gebouwd en de draad gemonteerd, toen de cc weer terug

gezet en het draadje naar binnen getrokken, dashboard er uit gehaald en zag tot mijn verbazing

geen groen lampje :???: (lekker weer) dus heb ik het dashboard maar weer terug geplaatst.

handigheid is geen probleem willem, en ik denk dat ze op de sloop liever een komplete

tellerbak verkopen dan alleen een groen cc logotje, ik moet in iedergeval kijken naar een b2.

gr, jac.

ja wel leuk maar daar heb ik geen zin in, ook zit je dan met je km stand, en natuurlijk

is daar ook een op lossing voor, maar het ging mij om het groene lampje.

ik zal wel weer eens de sloop een bezoekje brengen, of is er hier nog iemand die het heeft liggen.

Gewoon een teller eruit snukken, die uit elkaar rukken, Stripje sympolen eruit rukken, teller in de auto laten liggen, en zeggen dat je niet kon vinden wat je zocht.

tis maar een idee he..

Terug
Naar boven