• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cruize control inbouwen opel vectra b1

opelrulez1990

Post weinig
hallo, mede opel rijders

ik wil toch wel cruise control inbouwen

het kabeltje ligt eral bij het stuurkolom maar nu moet ik denk ik nog wat inbouwen?!?

in iedergeval laat de info maar komen want ik rij erg veel en ik wil toch wel mijn auto opleuken haha.

PS ik wil er echt geen aftermarket meuk in hebben dat vind ik super lelijk.

(X1.6XEL 1998) voor de info ofzo

alvast bedankt

origineel gepost door martklanderman

- Stuurhendel met cruise control knoppen

- Servomotor cruise control incl kabel naar gasklep

- Koppelingsschakelaar

- Remschakelaar 4-polig!

Ben er zelf namelijk ook mee bezig, heb ook een x16xel, is alleen een héél gedoe om die servomotor op z'n plek te krijgen

dat dus en met een beetje geduld is het wel mogelijk zonder vanalles los te halen hoor (is me intussen al 2x gelukt)

tsja ik heb het nog niet bij een X16XEL geprobeerd dus ik zou het je zo niet kunne vertellen maar het is me ook gelukt bij een X18XE automaat (wat dus betekent TOTAAL geen ruimte onder de kap) ... kom maar langs zou ik zeggen dan gaan we ff aan de pruts :afro

yep maar als ik jouw was zou ik zo weinig mogelijk met die ABS pomp aan de pruts willen (het is nu goed ... mooi zo houden :P)

anyways kom je er niet uit ... geef maar een gil kijken we wel even verder ;)

Sjouke, de X16XEL is in die hoek daar net zo erg als de V6 volgepropt.

Inlaat is best kollossaal op deze motor.

en de gasklep hangt daar bijna tegen de hoofdremcilinder aan.

ik denk dat het makkelijker is om de bovenhelft inlaat en gasklep weg te halen, of ABS pomp los te halen en dan te proberen.

Willem

jupzz

dat weet ik :sleeping, vanaf de motor krijg je hem er niet tussen, ik weet niet of van onderaf een mogenlijk heid is.

egr16v.jpg

Willem

daarom zeg ik dus ... eerst ff kijken

bij die automaat lukte het ook met GEEN mogelijkheid van boven af ... maar het is me wel gelukt via de onderkant ;) (tsja wat kan ik zeggen kleine klote handjes werkt handiger misschien? :angel)

Terug
Naar boven