• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cylinder bij koppelingspedaal DOOD!? Help mij!

rinus747

Post weleens wat
Mijn koppeling was een maand geleden ineens wat slapper, en vandaag dacht ik hem snel even te ontluchten, want ik was toch bezig. Door een onhandigheidje slikte het ding flink lucht in, en nu krijg ik hem niet meer onlucht.

Het probleem lijkt de primaire kant. Het pedaal is boterzacht. Ik heb de leiding gespiltst, om eerst eens te kijken of er wel vloeistof wordt aangevoerd vanaf het pedaal, en NIET dus! Ik krijg de pompwerking niet op gang. Toen maar een hand-vacuumpompje op de leiding gezet, maar er komt niets uit. Het vacuum blijft in stand. Heen en weer gaan met het pedaal heeft geen enkel effect.

Op die manier komt dus ook "de ontluchting met 2 personen" niet op gang. En ook met een vacuum pompje wil het dus niet lukken.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Is dit een bekend probleem?

Hint: Heeft die primaire cylinder tegendruk nodig (vanuit de cylinder bij de versnellingbak?) om terug te bewegen? Zit er bij mij iets vast? Ik heb namelijk geen idee hoe dat deel bij het pedaal werkt, en wat daar fout kan gaan.

Wie helpt?

Vriendelijke groeten, Rinus 747

Terug
Naar boven