• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D kadett 16v opknapbeurt

Knoxville1

Post weinig
Vorig jaar heb ik een 16V ingebouwd en op kenteken gezet..

Nu is het tijd om de auto + blok eens grondig aan te pakken.

Bedoeling is blok weer gewoon fris maken, nieuwe pakkings, riem e.d. Tevens is mijn druklager gesneuveld vorige week, ook maar even vervangen dus.

Auto word compleet ontdaan van roest en opnieuw gespoten.. Heb een klein aantal rotte plekken gevonden, de basis is hard en dat is toch wel het belangrijkste, plaatwerk is vervangbaar!

Ben vandaag begonnen met strippen.. Van de week weer verder.

Eerst de rotte plekken:

dscf0666u.jpg

dscf0665.jpg

dscf0664.jpg

Lege motorruimte

dscf0663t.jpg

Heb direct het gasklephuis even schoongemaakt en het halve maantje verwijderd..

dscf0661x.jpg

Heb 2 lekke nokkenaskeering en pakking vd oliepomp, echt alles zit onder de olie...

dscf0660.jpg

En tot slot nog wat onderdelen..

dscf0659k.jpg

Van de week maar weer eens verder..

Ja achter de schermen viel me echt 100% mee.. Geen rotterij! De lak zit er nog gewoon netjes onder!

En idd, wat cosmetische plekjes.. Kleine deukjes en wat roest putjes..

Zit nog wel heel wat werk aan maargoed, alles op zijn tijd dacht ik zo

Ghhehe dat had ik ook nog wel voor je staan in de schuur:P:P Kon ik zo een stuk voor je afhalen :P

Suc6 met de nieuwe pomp :thumbup

bij een nieuwe dorpel zit dit deel er ook aan. misschien een idee om gewoon een nieuwe dorpel op te halen, dit stuk te gebruiken, en de rest als reserve houden.

en mocht de dorpel nog ergens slecht zijn, heb je direct een mooi stuk in de vorm liggen.

dorpeltje kost de kop ook niet.

Had achteraf wel mooi gekunt dennie! Heb voor een ander stukje ook nog wat nodig :( Toch zelf maar even een plaat halen haha..

Pomp zal ik vanaaf even erop zetten.

Dorpels had ik al besteld, die vervang ik ook gelijk. Wist alleen niet dat het voorste stuk erook bij aan zat.

Gisteravond had ik een andere oliepomp opgehaald bij Fearless.. Net even gemonteerd.

pomp.jpg

Ook had ik de carterpan kapot, dus ook maar even een frisse pan gemonteerd.. Nu alleen blok nog ff goed schoonmaken en mooi kleurtje erop.

pand.jpg

Even voor het idee, zo hard is de kadett eigenlijk overal op een paar plekjes na.. Bij de meeste kadetten die ik gezien heb was hij hier ook stok verrot..

deurstijl.jpg

ziet er goed uit ... alleen dat hoekje met de parafaan.. dat hoort niet zo toch ? Zit daar wat overheen nog oid ? Verder echt een nette/harde kadett !

Foto klopt ook niet helemaal, had de camera opzij. Daarna de foto gedraait alleen de verkeerde kant op :P

Dit is dus de linkerkant van de auto! Zijscherm valt zo in dat hoekje van de parafaan

Heb inmiddels al het plaatwerk binnen, volgende week even erin lassen!

Afgelopen dagen heb ik bijna de hele auto gestript, enkel de ruiten zitten er nog omdat ik hem even compleet wil schoonspuiten..

Heb de dempingsmatten er ook uit gehaald, wist dat er roest onder zat, gelukkig niet door gerot! Goed schoonmaken en dik in antiroest rommel.

roest1.jpg

roest2.jpg

De achterkant is verders hard..

roest5.jpg

Hey,

Goed bezig man!

Ben toen bij je geweest velgen passen! Zag toen wel dat er wat plekjes op de auto zaten, maar was sowieso al een leuke auto!

En ook nog een C20XE zie ik, dat had ik toen niet verwacht! :jerry

Succes met de hobby!

Terug
Naar boven