• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D-Kadett ombouwen naar 1.8, steekassen vraag

Ik ben bezig met het ombouwen van een D-Kadett van 1.2s (OHV) naar 1.8 (OHC). Ik heb daar op dit moment een donor C-ascona voor staan, die eigenlijk weg moet voor de kadett uit elkaar gaat, ivm ruimte. Weet iemand toevallig of de aandrijfassen van de 1.8 (dikke assen) in de naven van de D-Kadett (dunne assen) passen? Als ze namelijk niet passen zou ik de veerpoten onder de ascona uit moeten halen om die onder de kadett te zetten, maar dat past ook niet zomaar, dus zou mooi zijn als het gewoon gaat, dan kan de ascona ook met veerpoten weg.

gr. Dennis

Heb vorig jaar dezelfde ombouw gedaan...

Kadett 1.2 heeft dunne cardans en voor de 1.8 heb je dikke, dus past niet. De veerpoten verschillen idd en gaan hoogstwaarschijnlijk niet passen.

Zoek anders een setje veerpoten van kadett E gsi, enkel de toplager van je D erop zetten en klaar, dus ook de veren van de E meenemen. Komt hij gelijk ook een dikke 3cm lager :D

De cardans van de ascona kan je wel gewoon gebruiken, die zijn even lang als die van de kadett.

Heb vorig jaar dezelfde ombouw gedaan...

Kadett 1.2 heeft dunne cardans en voor de 1.8 heb je dikke, dus past niet. De veerpoten verschillen idd en gaan hoogstwaarschijnlijk niet passen.

Zoek anders een setje veerpoten van kadett E gsi, enkel de toplager van je D erop zetten en klaar, dus ook de veren van de E meenemen. Komt hij gelijk ook een dikke 3cm lager :D

De cardans van de ascona kan je wel gewoon gebruiken, die zijn even lang als die van de kadett.

Ik zou proberen de veerpoten van de ascona te nemen, en daar dan de toplagers van de kadett op zetten. Dat zou eigenlijk moeten gaan.

Ik zou proberen de veerpoten van de ascona te nemen, en daar dan de toplagers van de kadett op zetten. Dat zou eigenlijk moeten gaan.

dikke assen in dunne poten kan inderdaad niet. ik had hetzelfde met de ombouw van 1.3s naar 1.8E.

ook d.m.v. andere maat wiellagers lukt het niet.

gewoon de ascona poten nemen en kijken hoe het met de hoogte uit komt.

met E kadett veerpoten werd mijn kadett nauwelijks lager trouwens

dikke assen in dunne poten kan inderdaad niet. ik had hetzelfde met de ombouw van 1.3s naar 1.8E.

ook d.m.v. andere maat wiellagers lukt het niet.

gewoon de ascona poten nemen en kijken hoe het met de hoogte uit komt.

met E kadett veerpoten werd mijn kadett nauwelijks lager trouwens

Terug
Naar boven