• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Daadwerkelijke verbruik Opel Astra x2.0xev

Hallo,

Ik ben van plan een Opel Astra x2.0xev uit 2000 te kopen maar hoor overal andere verbruikscijfers.

volgens mij ligt er een 52 liter tank in hoeveel km kan ik hier werkelijk mee rijden ?

Als er mensen met gebruikers ervaringen zijn graag !

Al vast bedankt

Marlon

Bij elk stoplicht elke eco-dieseltje grandioos kwijt rijden maakt ook dat het verbruik een ietsiepietsie stijgt.. :D

Moeders de vrouw doet hier met een x20xev stationwagen automaat rondjes rond de kerk met 1 op 10; alleen op de snelweg gaat ie zeker naar de 1 op 13.

Let wel, stationwagon én automaat, dus niet helemaal te vergelijken met een handgeschakelde hatch..

Het verbruik is sterk afhankelijk van de rijstijl. Maar bij normaal rijden is 1op12 a 13 makkelijk te halen.

Die van mij doet 1 op 11 op LPG

Wou zeggen, de een rijdt 1 op 13 met deze 2liter, de ander 1 op 8..

tis net wat voor ritten, en hoe je ermee rijdt,

Veel snelweg, in combi met lange versnellingsbak verhoudingen resulteerd in snelweg verbruiken van 1 op 15 en zuiniger..

Veel stadsritten en korte versnellingen, is meer verbruik..

Willem

Terug
Naar boven