• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

daf tank polijsten

fast cow

Post vaak
ik wil de aluminium tank van mij daf gaan polijsten, hoe kan ik dit het beste doen? met commandant, heel fijn schuurpapier of met een of ander poets middel. denk wel dat het met de boormachine moet gaan gebeuren.

Aluminium poets kan ook wel denk ik. Had laatst de buizen van de ic gedaan. Leek wel chroom, en dan nog maar met de hand ;)

Met Alu Clean van Procar wassen, dat ie helemaal wit word, dus misschien moet je m dan wel ff 4 keer wassen.

Dan met Belgom Alu poetsen, daarna nog ff met Commandant 4 erover, en dan 2 keer in de was zetten.

Wat je ook kan doen is met Meguiar's alumimiun polijst, maar dat is vrij prijzig. Werkt wel super, heb het 1 keer gedaan op 7 jaar oud onverzorgde Alcoa's..

Succes !!

Plaats ff foto's als je klaar bent :thumbup

Gr. Colin

probeer het maar eens met unipol

is wel te vinden op marktplaats

het is wel een duur potje

en je doet er wel heel lang mee

ik poets altijd mijn alcoa velgen

ik koop het meestal bij bulthuis groningen

gr kabouter

unipol vind ik het fijnste werken, krijg je een mooie diepe glans! waardoor het begint te lijken op chroom.

blikken zijn vaak van een liter, kost rond de 20 euro! maar je hebt veel minder nodig dan bij zo`n klein potje belgom.

het voordel van unipol is ook weer, het is veel dikker dan belgom, en daardoor verspil je dus minder pasta.

polijsten kun je inderdaad met een boormachine doen! lappen schijfje erop en je kunt aan de slag!

je moet je tank eerst zuren, eventueel bij een wasstraat hebben ze daar wel producten voor, daar word het helemaal wit en dof van maar bijna al het vuil is weg, en daarna met belgom of unipol, zelfs met de hand krijg je mooie resultaten.

Terug
Naar boven