• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dagteller maar tot 2000 km?

Vraagje:

mijn dagteller (Astra H 2008) telt maar tot 2000 km en springt dan op 0 terwijl de boordcomputer wel gewoon doortelt na 2000 km. Ik kan er in de handleiding nix over vinden.

Is dit normaal? Zo niet, kan ik dit veranderen?

B.v.d.

BB :agent

in mijn huidige astra, en me vorige astra gingen ze ook maar tot de 1999km.

en dat waren beide G's.. en wat je zegt, me BC telt em wel gewoon door.

is volledig normaal zover ik weet. ik geloof ook dat je dagteller ook niet verder kan dan dat :P

Lijkt me standaard. De oude dagtellers gingen maar tot 999KM als ik me niet vergis. Een dag teller is denk ik zo gemaakt dat je kunt zien hoeveel KM te met een tank kunt rijden. En omdat er geen auto is tot nu toe die 2000KM haalt met een tank.

in mijn huidige astra, en me vorige astra gingen ze ook maar tot de 1999km.

en dat waren beide G's.. en wat je zegt, me BC telt em wel gewoon door.

is volledig normaal zover ik weet. ik geloof ook dat je dagteller ook niet verder kan dan dat :P

Idd waarom zou je dagteller meer dan 2000km moeten aankunnen? Dit geeft gewoon weer hoeveel je met een volle tank hebt kunnen rijden

Lijkt me standaard. De oude dagtellers gingen maar tot 999KM als ik me niet vergis. Een dag teller is denk ik zo gemaakt dat je kunt zien hoeveel KM te met een tank kunt rijden. En omdat er geen auto is tot nu toe die 2000KM haalt met een tank.

Idd waarom zou je dagteller meer dan 2000km moeten aankunnen? Dit geeft gewoon weer hoeveel je met een volle tank hebt kunnen rijden

Ik heb zelfs nog nooit de 1000 met mijn dagteller aangetikt! Hahaha!

Dus ik snap de meerwaarde van een dagteller boven de 2000 niet!

Ik heb zelfs nog nooit de 1000 met mijn dagteller aangetikt! Hahaha!

Dus ik snap de meerwaarde van een dagteller boven de 2000 niet!

Dagteller is gemaakt om Rit of Brandstof kilometers te kunnen weergeven..

Als je het bijvoorbeeld leuk zou vinden om je vakantiekilometers te volgen, is deze 2000km wat krap..

@ Dolby: Personen auto's niet..

Met onze Daf truck kunnen we wel tussen de 2500 en 3500km halen op een tank... (800liter).

De dagteller hiervan gaat dan ook tot 9999km

Dagteller is gemaakt om Rit of Brandstof kilometers te kunnen weergeven..

Als je het bijvoorbeeld leuk zou vinden om je vakantiekilometers te volgen, is deze 2000km wat krap..

@ Dolby: Personen auto's niet..

Met onze Daf truck kunnen we wel tussen de 2500 en 3500km halen op een tank... (800liter).

De dagteller hiervan gaat dan ook tot 9999km

ongeveer voor het zwaardere Spul wel.

Mijn vorige Atego 1217 (12ton 170pk) deed in de stad rond de 1 op 3,8 a 1 op 4,5, op de lange afstanden was 1 op 7 haalbaar.

Ik rijdt nu met een Atego 1224 (12ton 240pk) Bluetec-5 Automaat, ben benieuwd wat deze doet verbruiken..

Willem

Terug
Naar boven