• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dakantenne

Goede dag,

Heb een probleem vandaag zag ik dat van mijn astra g uit 1999 me rubber wat om de antenne voet zit kapot is.

Weet iemand of dit rubber los tekoop is?

Of heeft iemand nog een antenne liggen waar ook de sproeier in zit?

Daar kom ik achter en de sloop valt ook niet mee. Hoop eigenlijk dat er een andere oplossing is, of iemand dat weet.

Of een nieuwe koste d8 ik 60 of 80euro :thumb Of op de sloop een goede rubber vinden. Maar hoelang blijft zo'n rubber van de sloop heel.

Tja, ik heb geen sproeier op m'n Coupé, dus ook geen last van.

Ik heb zwarte kit gebruikt die ook wel gebruikt wordt voor badkamers e.d.

Ik heb zelf een randje zwarte kit rond de antennevoet gelegd.

Werkt prima en een stuk goedkoper dan een nieuwe antennevoet kopen.

@helmer opelfan wrote:Ik heb er toevallig wat over gelezen hier op het forum.

dat was idd hier:

viewtopic.php?f=5&t=153412&p=2001915&hilit=zwolle#p2001915

en idd is het het hele voetje, bij de meeste dealers dan tenminste.

want ik had toevallig bij de dealer in Zwolle een losse rubber kunnen krijgen, dus heel af en toe zijn er dealers die losse onderdelen WEL verkopen.

want in Zwolle kan ik veel kleine dingen voor de G nog wel kopen, maar hier in Raalte al niet meer, omdat de G "te oud" is, en de onderdelen te weinig verkocht wordt dus..... :P

een nieuwe antenne is iets van 40 euro bij de automaterialen groothandel.

Ik wil het misschien proberen met soudal fixall.

Is inderdaad een duur grapje (ze weten wel wat ze verkopen)

Ik had echter destijds met mijn astra nog een nieuw rubber.. dat heb ik er van buiten overheen getrokken en opgerekt..

Want die antenne zit met een moer vast onder de dakhemel (ook niet zo praktisch en veel werk om los te halen.)

Op mijn Signum van nu wat ook het rubber slecht, had een rubber maar die was wat groter en paste het voetje niet helemaal.

Toch dat rubber gebruikt en de rest afgekit, werkt perfect!

Geloof dat de astra een zelfde antenne voet heeft als een A-Tigra (waar ik dan weer ervaring mee heb ;) )

Het rubber plaatje tussen het dak en het voetje is inderdaad niet los te verkrijgen.

voor 4 of 5 tientjes kan je bij de dealer een nieuw exemplaar (voetje + rubber) halen. Zelf er iets tussen leggen kan ook, maar de kans het het waterdicht is wanneer je op snelheid rijd is maar gokken en bovendien zal de antenne lang niet meer zo mooi aansluiten.

Immitatie voetjes zijn ook een optie: Maar uit ervaring van de golfjes 2 weet ik dat niet ieder voetje een goed radio ontvangst heeft ;)

Let op bij het monteren! Wanneer je de nieuwe voet te strak aandraait kan je dak 'vervormen' !!! Let hier goed op voor je een golfslag dak hebt :vertag

Succes :D

2k kitje er met enige voorzichtigheid tegen aan smeren en even goed laten uitharden. Kan het er weer een paar jaar tegen aan.

Voegenkit KAN ook, alleen moet deze (vaak) langer uitharden, i.v.m. zekerheid van waterdichtheid/ afstoting.

@helmer opelfan wrote:Thankt Mister-T. Wat ook nog mogelijk is om de antenne los te maken rubber verwijderen en dan een dun lagje kit onder de antennevoet aanbrengen en terugplaatsten. Dan zit het ook goed dicht

Moet te doen zijn, let wel op dat je dan met de juiste temperaturen gaat werken en vooral niet te gulzig bent met het aanbrengen mocht de kit je gaan kruipen. Je wilt natuurlijk geen kit op je lak hebben :P echter heb ik mijn twijfels erover of je het dan nog moeite/schadeloos kunt demonteren mocht dat noodlot je ooit toeslaan.

persoonlijk zou ik gaan voor een spateltje. kit wat al ergens op gespoten is laat zich moeilijk verwijderen en wordt een knoeiboel.

dat wil je dus niet. zorg ook dat je niet boven je macht hoeft te werken. daar krijg je het mooiste effect van. tevens is hechting ook beter dan dikte, een TE dikke laag krijg je ook niet mooi egaal en je schiet er eigenlijk niets meer op.

Mijn advies is om niet te gaan kitten, maaaaaaaaaaar mocht je het doen (want een 1 koker kit is goedkoper dan een nieuwe antenne voet) kan ik een stukje van mijn vakgebied kwijt:

Pak een HT (High Tech) kit van bijvoorbeeld Inotec (http://www.innotec.nl/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;) dit is een kwalitatief goede kit die ook goed tegen de zuren kan wat je in het dagelijksverkeer tegen komt.

Mocht je hier niet aan kunnen komen gebruik dan een zo puur mogelijke kit die zo min mogelijk is aangemengd met mineralen! (Hoe meer mineralen, hoe 'betaalbaarder' de kit en hoe minder de werking en/of korter de levensduur!)

@1985 wrote:Mijn advies is om niet te gaan kitten, maaaaaaaaaaar mocht je het doen (want een 1 koker kit is goedkoper dan een nieuwe antenne voet) kan ik een stukje van mijn vakgebied kwijt:

Pak een HT (High Tech) kit van bijvoorbeeld Inotec (http://www.innotec.nl/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;) dit is een kwalitatief goede kit die ook goed tegen de zuren kan wat je in het dagelijksverkeer tegen komt.

Mocht je hier niet aan kunnen komen gebruik dan een zo puur mogelijke kit die zo min mogelijk is aangemengd met mineralen! (Hoe meer mineralen, hoe 'betaalbaarder' de kit en hoe minder de werking en/of korter de levensduur!)

Inotec heeft goed materiaal maar is prijzig. logisch, om aan een tube te komen (buiten zelf 12/24 stuks af te moeten nemen) moet je dus al een bedrijf kennen die klant is. Ook zijn deze tubes vrij groot, je moet dus al een specifiek doel hebben met wat je ermee gaat uithalen. nu weet ik van inotec dat dit niet zomaar indroogt, maar het ook niet tot het oneindige bewaard kan worden. dus ga je voor 1x zo'n koker halen als je hem naar 3-6 maanden weggooit.

Nu scheelt het voor mij dat ik makra producten voor de hand heb, maar dit geldt niet voor iedereen.

Inotec is zeker prijzig, maar wat ik verkoop zit in de zelfde prijs range ;)

Ik lever onderandere kitten en lijmen aan de bouw en zie zo verschrikkelijk vaak mensen terug komen op hun besluit 'goedkope' spullen te gebruiken.

Dan wijk ik nu misschien af van het topic, maar hoe goedkoper de lijm of kit, hoe meer de lijm/kit is aangemengd met mineralen en des te korter de levensduur, de kleefkracht, flexibiliteit en de schimmelwerende werking is (Maar meer mineraal maakt het product goedkoper!). Vaak is het volume ook minder van de goedkope merken. Er zijn betaalbare alternatieven alleen is er niets wat aan de pure producten zoals bijvoorbeeld een Inotec komt.

Nadeel is wel dat het bijna onbereikbaar is voor een particulier vanwege de verpakking hoeveelheden (en daarmee de prijs) net als mijn producten ;) Inotec heb ik als voorbeeld genoemd omdat 'velen' die naam kennen :D

Pure kitten/lijmen zijn 'normaalgesproken' een jaar houdbaar als ze bewaard worden tussen een 10 en 20 graden in een donkere ruimte zolang de bus afgesloten is (geopend inderdaad beperkt houdbaar) Des te goedkoper het product? Des te korter vaak de houdbaarheid omdat er allemaal mineralen en andere rommel in zit.

*hoest

Maar nu maar terug on optic of zo -offtopic :jerry :wub :wub

Terug
Naar boven