• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dakrailsklepjes gestolen Astra H.

OA-H

Post weleens wat
Afgeklopen nacht zijn er van me astra drie dakrails klepjes gestolen en een afgebroken terug geplaatst. ( die recht hoekige plaatjes die in de dakgoot liggen)

waar kan ik deze vinden of moet de hele strip van voor naar achter vervangen. zoja hoe?

ik hoor het wel.

Ray

De klemmen willen nog wel eens kapot gaan(deze zitten gepopt)

Als je gewoon aan de dakgoot gaat trekken trek je ook nog eens je lijst kapot.

Lijst aan hoek op spanning brengen, dan thv de klem een platte schroevendraaier en een doek er tussen(zodat je je lak niet beschadigd) hem aan de binnenzijde van de lijst(de kant van je dak) los klikken.

aangezien de daklijsten toch slecht qua kleur zijn(kleurverschil) heb ik hem met een spuitbus gespoten.

Je kan ze los krijgen, maar moet je in dien nodig nog in kleur laten spuiten. Bij montage de gehele dakgoot loshalen.

38 euro ps bij de dealer

en dat zijn niet alleen de klepjes

buysell/single_ad.php?ad_id=6184

De hele dakrail zit van voor naar achter erin geklikt. Als je de kofferklep opent kun je tussen het dak en de achterklep beginnen met voorzichtig loshalen.

@danny wrote:38 euro ps bij de dealer

en dat zijn niet alleen de klepjes

buysell/single_ad.php?ad_id=6184

Past dit op de 5 deurs. H. En dan moet ik nog de voorste 2. Dacht dat ze per kant verkocht worden.

Bij mij hebben ze er ook eens eentje vanaf getrokken maar is ook heel makkelijk weer te vervangen / te plaatsen.

Gelukkig is het onderdeeltje niet super duur en kan je het makkelijk zelf doen.

Kan je de klepjes zo van boven erin klikken of moet echt de hele rails van achter naar voren los.

Ik heb de hele rails eraf gehaald, zonder de rails los te halen lukte mij het ieder geval niet.

Als je die hele rails los haalt doe het dan wel voorzichtig, zeker het begin stuk aan de achterkant.

Dat gedeelte verbuigt vrij snel.

@Brian 1990 wrote:Bij mij hebben ze er ook eens eentje vanaf getrokken maar is ook heel makkelijk weer te vervangen / te plaatsen.

Gelukkig is het onderdeeltje niet super duur en kan je het makkelijk zelf doen.

wat heb jij ervoor betaald?

Ja per stuk.

Dan heb je het klepje en het gedeelte waar het in word vast geklikt.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Terug
Naar boven